کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

مردم ایران به شرایط سه ماه پیش باز نمی گردند

کمتر از سه ماه پیش ژینا امینی دختر جوان سقزی در تهران با قتل حکومتی جان سپرد. مرگ مهسا در بازداشت حکومت خشم نهفته مردم در کردستان و در کل ایران را منفجر کرد. اعتراضات، اعتصابات و رویاروئی مردم خشمگین با مزدوران رژیم در خیابانها، بزرگ ترین و طولانی ترین دوره مبارزه با حکومت اسلامی را رقم زد. مردم کردستان، زنان  جوانان، مردم بلوچستان، کارگران  و بیش از ۱۷۰شهر کوچک و بزرگ به اعتراضات سراسری مردم علیه رژیم اسلامی پیوستند. شعار “زن . زندگی . آزادی” به سرعت از کردستان به تمامی مناطق ایران  رسید و سپس بلافاصله در کشورهای منطقه در سطح جهان طنین انداز شد .

بیش از دو ماه است که حکومت هر آنچه را در توان دارد بسیج کرده اما قادر به سرکوب مردم و بازگشت به شرایط دو ماه پیش نیست. در این دو ماه بخش بزرگی از مردم از کردستان تا بلوچستان، از مازندران تا دورترین شهرهای ایران با صدای بلند و در روز روشن اعلام کرده اند که خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و محاکمه سران رژیم به جرم جنایت علیه بشریت هستند.

در این دو ماه، گشت اوباش اسلامی تحت عنوان گشت ارشاد با شکست روبرو شده و عملاً پوشش اسلامی اجباری توسط مردم و علیرغم خواست و میل حکومت ملغی شده است. آخوندها که چهل و سه سال است در راس همه امور کشور بوده و در فساد و جنایات رژیم شریک هستند با خشم و نفرت مردم روبرو هستند. عمامه آخوندی که سمبل و جُرثومه فساد و ارتجاع اسلامی است به توپ فوتبال تبدیل شده و زیر پای دختران و پسران جوان لگد کوب می شوند .

کردستان در شعارهای مردم به “چشم و چراغ ایران” توصیف شده و چهار دهه دروغ و تبلیغات رژیم علیه مردم کُرد بی تاثیر شده است. سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کنِ” رژیم با رسوایی و شکست روبرو بوده و مردم از هر دین و مذهب، از هر ملیت و زبانی ، زن و مرد اتحاد نوین خود را جشن می گیرند. دو ماه است آنچه جزو ارزش و مقدسات رژیم بوده از شخص ولی فقیه، تا سیستم ولایت فقیه و بیت رهبری با دشنام و تمسخر مردم روبرو است.  تصاویر خمینی و خامنه ای، تابلوهای یادبود تروریست های چون قاسم سلیمانی آتش زده شده و یا زیر پای مردم لگدکوب می شوند.

در دوماه زمین زیر پای مقامات رژیم داغ شده و مردم جهان و نهادهای بین المللی متوجه شده اند که حکومت اسلامی نماینده مردم ایران نیست. در دهها پارلمان و کنفرانس جهانی جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ایران محکوم گردیده است.

حاکمان اسلامی که قادر به حل هیچ مشکل و معضل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، محیط زیستی نیستند می خواهند اعتراضات جاری را با انکار و سرکوب به قول خودشان جمع کنند. جمع کردن از زاویه دید آنها یعنی سرکوب معترضین و همه می دانند بیش از دو ماه است در این عرصه هم با شکست و رسوایی روبرو شده اند.

جامعه کردستان  اتحاد درونی خود را مستحکم کرده است. بخش های مختلف جنبش کارگری اعتصابهای خود را آغاز کرده اند و می رود تا به اعتصابات سازمان یافته سراسری ارتقا یابند. در این دو ماه شکاف بین حاکمیت دزد و فاسد با توده مردم بیش از همیشه علنی و تعمیق شده. مردم ضربه پذیری و شکست حکومت و نظام اسلامی را با چشم خود دیده و امید و آرزوی سرنگونی جمهوری جهل و جنایت اسلامی بیش از پیش عمومی و ضروری شده است. در هفته ها و ماههای آینده شاهد شکست و ناکامی بیش از پیش حکومت خواهیم بود و به سرنگونی و اضمحلال رژیم اسلامی بیش از پیش نزدیک خواهیم بود .