کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

فرهنگ لغات وارونه در زبان آخوندی

آخوند حسین جلالی، نماینده مجلس اسلامی روز یکشنبه ششم فروردین در شهرستان انار در استان کرمان گفته است که : « طرح موسوم به  “عفاف و حجاب” پس از برگزاری ۳۰۰ جلسه با شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی نهایی شده است. » به گفته جلالی در این طرح، برای اِعمال حجاب اجباری در هفت بخش شامل «داخل خودروها، داخل اماکن و رستوران‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها، فضای مجازی سلبریتی‌ها و کف خیابان و معابر» مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

به گفته این آخوند: جرایم ۵۰۰ هزار تا سه میلیارد تومان، ابطال گواهینامه رانندگی و پاسپورت برای افراد «بی‌حجاب»، از جمله جزئیات این طرح است که برای “رهبری و قوه قضاییه” ارسال شده و دولت باید یکی دو هفته آینده لایحه آنرا به مجلس بیاورد و پس از تصویب آن اجرایی شود.

جلالی در گفتگو با روزنامه همشهری تاکید کرده است که هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود. ادای این سخنان از سر استیصال در حالی است که بخش وسیعی از زنان ایران بویژه در تهران و شهرهای بزرگ عملاً حجاب اجباری را به دور انداخته‌اند و آزادانه در مکان‌های عمومی تردد میکنند. وقتی گشت بدنام «ارشاد» در مقابله با زنان آزاده رسوا و شکست خورده نتوانست مقاومت کند و عملاً از میدان بدر شد، از گشت مجازی و به اصطلاح «هوشمند» رژیم در این باره چه کاری ساخته است؟

اما آخوندها متخصص هستند که زبان را از محتوا خارج کرده و هرآنچه را میخواهند واژگونه و کاملاً متضاد نشان دهند. برای نمونه خود آنها تن فروشی اسلامی را تحت نام صیغه به تجارت بسیار بزرگی تبدیل کرده اند، تا جایی که اینک یکی از صادرات حکومت اسلامی به کشورهای منطقه و حتی دور دست در همین زمینه است.

زن ستیزی و آپارتاید جنسیتی علیه زنان را «عفاف» می نامند. اراذل و اوباش گشت ارشاد و آتش به اختیار، جاسوسان و شکنجه‌گران را «سربازان گمنام امام زمان» و یا جان‌نثاران زینب خطاب می کنند. آخوندهای  بی سواد و ضد فرهنگ و علم را «علما» نامیده و القاب مسخره ای چون بحر العلوم، علامه دهر  و غیره را وسیعاً  در مورد آنها بکار می برند. حتی کار به جایی رسیده مدارس قرون وسطایی تربیت طلبه‌ها و کارخانه تولید آخوند را «حوزه علمیه» می نامند.

شش ماه خیزش انقلابی ژینا با شعار زن، زندگی، آزادی، زمین را زیر پای آخوندها داغ کرده است. زنان در شهرهای بزرگ حجاب اجباری را بدور ریخته، در رقص و شادی نوروزی علناً در خیابانها و معابر عمومی حضور دارند. رژیم که ناتوان از برگرداندن وضعیت به شش ماه پیش است، میلیونها نفر از زنان تحت ستم و خانواده های آنها را  تهدید به جرائم سنگین مالی و عملاً به گرفتن حق و حقوق ابتدایی چون جلوگیری از رانندگی، سفر، پس گرفتن پاسورت ، اخراج از کار و حتی جلوگیری از استفاده از خدمات درمانی و پزشکی کرده است.

آخوندهای مرتجع و رسانه های حکومتی برای زنان، جوانان ناراضی عربده کشیده و اوباش اسلامی را به کمک فرا می خوانند. هزاران زندانی سیاسی مجبور به دادن وثیقه های سنگین مالی شده و اینک سران حکومتِ ورشکسته اسلامی به اخاذی از مردم، تحت نام کذایی «عفاف» فکر می کنند. رژیمی که در اوج بیکاریِ میلیونی و گرانیِ کمر شکن، مشغول اخاذی از زندانیان سیاسی و زنان است با تمام ارزشهای انسانیِ بشریت امروز بیگانه است.

زنان رکن اصلی مبارزه و مقاومت در مقابل بربریت مذهبی هستند و این توطئه رذیلانه حکومت را هم درهم خواهند شکست. زنان، جوانان، مردم کردستان، توده های کارگر و زحمتکش در سراسر ایران سرانجام این رژیم مرتجع را به زباله دان تاریخ خواهند سپرد .