کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

سر در گمی سران رژیم اسلامی و هذیان گویی آنها

وب سایت “خبرآنلاین” در گزارشی که روز یکشنبه ۲۴ مهر منتشر شد، از قول یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، درباره اعتراضاتِ بعد از کشته‌شدن ژینا امینی گفته است  که: «این حجم از اعتراض‌ها، همه از جمله دولتمردان و کسانی را که در حکومت و در مجلس و قوه قضاییه هستند، غافلگیر کرده است.»

او با تاکید بر تردید مقام‌های جمهوری اسلامی در زمینه چگونگی برخورد با اعتراضات، افزود: «به همین دلیل معتقدم مسئولان مقداری با فقدانِ “چه باید کرد” سردرگم شده‌اند.»

در سخنان این استاد، واقعیت انکار ناپذیری وجود دارد و آن این است که  رژیم اسلامی و همه دستگاههای امنیتی و نظامیِ دولتی می دانستند که چه مقدار خشم و نفرت در میان مردم علیه جمهوری اسلامی انباشته شده است، با این حال اعتراضات میلیونی در داخل و به خیابان آمدن صدها هزار نفری در خارج، خامنه ای و شرکا را غافلگیر و هراسان کرده است. مدتها بود اطاق های فکر جمهوری اسلامی هشدار می دادند که فساد نجومی اداری، گسترش و تعمیق شکاف طبقاتی، گرانی، بیکاری، فشار بر زنان و جوانان، عوارض کشتار بیماری کرونا که حکومت با جلوگیری از ورود واکسن، مسئول آن بود، جامعه را به آستانه انفجارات اجتماعی و سیاسی کشانده است. حکومت که واردات اَبزار سرکوب و مسلح کردن صدها هزار نفر از مزدوران را به تفنگ، گاز اشک آور و خودروهای ضد شورش سازمان داده بود، برای قطع اینترنت، جدیدترین ابزارهای الکترونیکی را از کشورهای پیشرفته غربی خریداری کرده بود، آگاهانه و با تصمیم شخص خامنه ای از وارد کردن واکسن کرونا جلوگیری کرد. خشم و نفرت مردم از جمهوری اسلامی با قتل حکومتی ژینا امینی شعله کشید و در طول یک ماه  بیشترین شهرهای ایران را به صحنه نبرد علیه جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

سران رژیم که از خشم و نفرت مردم خبر داشتند، تصور می‌کردند چون جنبش های قبلی با سرکوب شدید و دست زدن به جنایات علیه مردم نسبتاً فروکش کرده بودند،  این بار نیز با همین روشها برای دوره ای دیگر معترضین را به خانه های خود خواهند فرستاد. اما  این بار خشم مردم و دامنه اعتراضات آنچنان گسترده است که حاکمان اسلامی و دستگاه سرکوب را شدیداً هراسناک کرده است. از خامنه ای تا نمایندگان او در مجلس اسلامی، از فرماندهان جنایتکار تا امامان جمعه بخود و دیگران اطمینان خاطر می دهند که: «اگر خدا بخواهد نظام  ماندنی و غیر قابل سرنگونی است». اما واقعیات فراتر از رجز خوانی و بلوف زنی رایج است.

با گسترش مبارزات و اعتراضات در مراکز کارگری، درگیر شدن بیشتر مدارس و به میدان آمدن آذربایجان در واکنش به جنایات در اردبیل، دور جدیدی از مبارزات علیه حکومت اسلامی آغاز شده است.  ترس و وحشت حاکمان اسلامی بیشتر خواهد شد و مردم افق های جدیدی را در در دومین ماه اعتراضات شاهد خواهند بود.

هیچ درجه از جنایت و سرکوب رژیم خشم مردم را فرو نخواهد کشاند. نه آتش زدن زندان اوین، نه جنایات در سیستان و بلوچستان، نه ترور و موشک باران در کردستان، نه بربریت و خشونت علیه دانش آموزان و دانشجویان، حکومت اسلامی را از خشم مردم در امان نخواهد گذشت. مردم می دانند که به آغاز پایان جمهوری اسلامی نزدیک شده و پیروزی نهایی را در دسترس می دانند .