کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

دفاع از مردم کردستان دفاع از آزادی و انقلاب است

انقلاب زن . زندگی . آزادی که جرقه آن از کردستان زده شد و آنچه در آرامستان سقز در مراسم خاکسپاری ژینا امینی رخ داد و جرقه انقلاب زن، زدگی آزادی را  رقم زد، جویبار کوچکی بود که بسیار زود به صدها و هزاران رود و سپس به یک دریای خروشان تبدیل گشت . در کمی بیش از دو ماه در بیش از ۱۵۰ شهر درکردستان و کل ایران ، در روستاها شاهد تظاهرات و اعتصابات ملیونی بوده ایم که یک صدا و متحد خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی ، عدالت و برابری هستند .

این جنبش وسیع به مرزهای ایران محدود نماند و در مدتی کوتاه در بسیاری از بزرگ ترین شهرهای جهان شاهد بزرگ ترین تظاهرات تاریخ ایران بودیم . اعتراضات به چهار گوشه جهان کشیده شد و نام مهسا امینی به آشنا ترین نام مردم جهان در این مدت کوتاه تبدیل شد .

حکومت اسلامی ناتوان از سرکوب و جلوگیری اعتراضات و اعتصاب و هراسناک از سقوط رژیم به جنگی تمام عیار علیه مردم کردستان دست زده است . شهرهای بسیاری را به میدان جنگ تبدیل کرده و با سلاحهای سنگین و نیمه سنگین ، و حتی با گازهای شیمیایی در شهر جوانرود مردم را هدف قرار دا ده است. در چند روز گذشته در شهرهای مهاباد ، پیرانشهر ، سقز ، سنندج ، بوکان ، جوانرود و … بیش از چهل و دو نفر از مردم بیدفاع شامل کودکان  به دست جنایتکاران حکومت اسلامی جان باختند و تعداد بسیار بیشتری زخمی و چند هزار نفر دستگیر و زندانی شده اند .

کردستان و مردم شریف و آزاده آن در تمامی بزنگاه های مبارزاتی و یا فجایع طبیعی چون سیل ، زلزله ، آتش سوزی جنگل ها ، کرونا و بیماری‌های واگیر برای دفاع و حمایت از مردم دیگر مناطق ایران از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نکرده است . این سنت شریف و انسانی با فرستادن کمک های درمانی به مردم ترکمنستان در اوایل  سال ۱۳۵۸ شروع و تا امروز به انحا و در شکل های مختلف ادامه داشته است .

امروز برای جلوگیری از قتل عام مردم کردستان توسط اوباش رژیم اسلامی این مردم به دفاع و حمایت جدی ، فعال و موثر مردم بقیه نقاط ایران احتیاج دارند .

اعتصابات عمومی ، تسخیر خیابان‌ها ، جلوگیری از رسیدن نیروهای سرکوبگر به کردستان ، فرستادن دارو و دکتر ، تبلیغات گسترده در حمایت و همدردی با مردم کردستان یک امر مبرم و حیاتی است .

دفاع از مردم کردستان دفاع از آزادی و انقلاب است . کردستان یکی از کانونها و سنگرهای محکم انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی و برابری است .

سرکوب مردم کردستان سرآغاز سرکوب سراسر مردم ایران خواهد بود . اگر رژیم بتواند با جنایات جنگی و نسل کشی مقاومت مردم کردستان را در هم شکند ، گام بعدی سرکوب در تهران و دیگر مناطق ایران خواهد بود . برای آنکه در تهران و در دیگر شهرهای ایران این انقلاب را به پیروزی رساند، لازم است جنبش مردم کردستان تقویت گردد .

رژیم اسلامی برای ماندن در قدرت از هیچ جنایتی خود داری نخواهد کرد . اجازه ندهیم مردم کردستان در انزوا و سکوت قتل عام گردند . اگر کردستان چشم و چراغ ایران است ، این چراغ را باید همچنان شعله ور نگاهداشت.