کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

 حکومت اسلامی و سگ کشی !

“عبدالرضا داوری” یکی از مشاوران اصلی احمدی نژاد و یکی از مدافعین فعال جناح اصولگرا گفته است:

‏”حدود دو میلیون سگِ بی صاحب در ایران وجود دارد که روزانه به 55 نفر آسیب می‌زنند. شرق آسیا، سوئیس و نیجریه با مصرف سالیانه 300 هزار تن گوشت سگ، هر تن 15000 دلار، بزرگترین خریدار سگ در جهان هستند. با صادرات سالانه 500 هزار سگ یا 7000 تن گوشت سگ، 112 میلیون دلار درآمد خواهیم داشت !”

حکومت سک کش و آزارگرِ حیوانات تنها کشور حتی در میان کشورهای اسلامی است که بگونه ای سادیستی ضد حیوانات و علیه حقوق جانداران است. اما ایدئولوگ ها و معماران فکری آن  ابایی ندارند که از امکان صادرات نیم میلیون سگ برای بدست آوردن دلارهای لازم برای سرکوب و اشاعه ارتجاع صحبت کنند و احتمالاً فتوای لازم برای غیر نجس بودن سگ از دیدگاه مذهب شیعه را هم خواهند گرفت !

 بر اساس گزارش یورونیوزِ فارسی در حالی که در ترکمنستان سگ را به نشانۀ دوستی میان ملل به بالاترین مقام کشورِ میهمان هدیه می‌دهند، در امارات عربی متحده باشگاه‌های سرپوشیدۀ ویژه سگ‌ها راه اندازی می کنند تا گرمای شدیدِ تابستان مانع فعالیت فیزیکی آنها نشود و در ترکیه همکاری دولت و شهروندان باعث شده که سگ‌ها و گربه‌های خیابانی به بخشی از هویت شهرها تبدیل شوند، در ایران هر از چند گاهی انتشار اخبار «سگ کشی» شوک جدیدی را به جامعه وارد می‌کند. واقعۀ قتل عام سگ‌های نقاهتگاه منطقه «گندکِ» دماوند، آخرین خبر از این دست بود. اگرچه در شمار سگ‌های قتل عام شده، از ۵۰ تا ۱۷۰۰ قلاده میان برخی مسئولان و مدافعان حقوق حیوانات اختلاف نظر وجود دارد، اما منکر این واقعیت نمی‌شوند که مقامات بهداشتی، زیست محیطی و مجریان در ساختار شهرداری‌های کشور، در حالی که مجموعۀ گسترده‌ای از ابتکارات و راه‌های علمی برای مقابله با حیوانات بدون صاحب یا حتی حیوانات خطرناک وجود دارد، هنوز نتوانسته‌اند در عمل راه حلی منطقی و مطابق با استانداردهای زیست محیطی را به اجرا بگذارند. مرکز نقاهتگاه و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب در منطقه گندکِ دماوند روز دوشنبه ۳ مرداد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که بیش از هزار سگِ نگهداری شده در این مرکز که «عقیم‌ شده و دارای پلاک بودند» با شلیک گلوله افرادی نامعلوم کشته شده‌اند.» فعالان حقوق حیوانات همچنین خاطرنشان می‌کنند که ماموران شهرداری قبل از کشتار این حیوانات، مسیرهای ورودی به این پناهگاه را از حدود ۵ تا ۱۱ صبح بسته بودند.

چندی پیش ماموران انتظامی رژیم دستورالعملی دریافت کردند که به موجب آن نه فقط سگها بلکه صاحبان آنها که این حیوان را با خود به بیرون از منزل می آوردند جریمه می شدند. “حسین رحیمی”، فرمانده نیروی انتظامی تهران از برخورد پلیس با «سگ‌ گردانی در خودرو» خبر داده و گفته بود که این موضوع در دستور کار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود.

ضدیت بیمارگونه رژیم اسلامی علیه حقوق انسان و حیوانات شاید تنها با بربریت طالبان و داعش قابل مقایسه باشد. هم اکنون در بخش بزرگی از جهان احترام به حقوق حیوانات بخشی جدایی ناپذیر از سیستم آموزش و پرورش، سیستم قضایی و رسانه ای است و خشونت علیه حیوانات جرم شناخته شده و قابل پیگرد است. وجود میلیونها سگ و گربه و دیگر حیوانات خانگی نه تنها رابطه انسان با حیوانات را بهبود بخشیده، حتی تجارت مواد غذایی حیوانات، وجود و حضور مبلیونها دامپزشک و مشاور پرورش و نگهداری حیوانات بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را تشکیل داده و باعث ایجاد کار در مقیاس میلیونی است. حکومت اسلامی جامعه را به تباهی، انسان‌ها را با تحقیر و سرکوب، محیط زیست را با تخریب و حیوانات را به مرگ و نابودی تهدید می‌کند. چگونگی برخورد به حیوانات بیانگر فرهنگ و شعور آدمی بوده حاکمان اسلامی دشمنان آشتی ناپذیر فرهنگ و شعور هستند.