کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

جمهوری اسلامی و بکارگیری کودکان در سرکوب خیزش مردم

اخبار رسیده حاکی است که جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیروی انسانی به‌منظور سرکوب معترضان از کودکان و نوجوانان هم استفاده می‌کند. در روزهای اخیر، تصاویری از نیروهای سرکوبگر منتشر شد که نشان می دهد تعدادی از آنان نوجوان‌اند. غلامرضا سلیمانی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، بارها در سخنان خود اذعان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای تربیت هشت میلیون نوجوان بسیجی در سراسر ایران خیز برداشته است. بیشتر این کودکان ابتدا از طریق بسیج مدارس جذب می‌شوند و سپس با پیوستن به پایگاه بسیج محلات، روند استفاده از آنان برای اهداف نظامی، سیاسی و ایدئولوژیک آغاز می‌شود.

رژیم اسلامی ایران از دست زدن به هیچ جنایتی علیه کودکان خودداری نمی کنند. فرستادن کودکان به میان میادین مین در جنگ ایران و عراق، اعدام کودکان خردسال، ازدواج دخترکان کم سن و رونق تجارت صیغه از سوی آخوندها و دستگاه مذهبی شیعه و کودکان کار، چند نمونه کوچکِ بربریت و تحجر اسلامی در قبال کودکان است. فرماندهان جنایتکار و هیئت حاکمه فاسد اسلامی ایران با بکارگیری کودکان در سرکوب، سطحی تازه از جنایات علیه کودکان را بدست داده اند.  پدیده کودک – سرباز یک جرم جنایی است. رژیم اسلامی در ایران در جریان جنگ ۸ ساله ایران و عراق وسیعاً آنرا به کار می گرفت. در سالهای اخیر با براه انداختن کاروانهایی تحت عنوان «راهیان راه نور»‌ کودکان مدارس را به تماشای جبهه های جنگ می برد و تاکنون صدها کودک در جریان این سفرها جانشان را از دست داده اند. امروز که این رژیم در مقابله با مردمِ بپاخاسته با کمبود نیرو روبرو شده است، بار دیگر به این سیاست ضد انسانی روی آورده است و  از کودکان بسیجی برای سرکوب معترضین استفاده می کند. رژیم با تحمیل فقر و بی حقوقی، با اشاعه خرافات و ارتجاع مذهبی، با گسترش اعتیاد و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن،  دهها هزار کودک را بی سرپرست کرده و اینک وقیحانه  این کودکان بی پناه را در مقابل مردم قرار می‌دهد.

در خیزشهای ضد رژیمی سالهای گذشته شاهد بودیم که جمهوری اسلامی برای جبران کمبود نیرو از جریانات شیعه هم‌پیمانش نیز استفاده می‌کرد. اینک که میلیونها نفر از مردم ایران در اعتراضات خیابانی، در اعتصابات، در شعاردهی شبانه مشغول هستند، نیروهای سرکوبگر رژیم خسته و فرسوده شده اند.  در عین حال گستردگی جغرافیایی و انسانی اعتراضات، ماشین سرکوب رژیم را با چالش و مشکلات جدی روبرو کرده است. اخباری از ریزش و فرسودگی رده های پایین نیروهای سرکوبگر پخش شده است. در چنین شرایطی رژیم برای جبران کمبود نیرو، کودکان بسیجی را به کار می گیرد.

اعتراضات مردم به تبعیض جنسیتی، به تحمیل فقر و بیکاری، به نبود رفاه و آسایش و به فقدان حقوق انسانی و از جمله حقوق کودکان است. این میلیونها مردم ناراضی، در خیابان هستند تا کودکان ایرانی در شرایط انسانی پرورش یابند و از آموزش، تفریح و همه مراقبت های اجتماعی بهرمند باشند.

سازمانهای حقوق بشری و نهادهای دفاع از حقوق کودکان باید این توطئه و جنایت رژیم اسلامی را در حق کودکان ایران رسوا و محکوم کنند. بکارگیری کودکان در سرکوب مردم یک جنایت علیه بشریت است و سازمان دهندگان این جنایات روزی نه چندان دور جوابگو خواهند بود. آخوندها، مداحان مذهبی، دستگاههای اطلاعاتی و نظامی، مساجد و حسینیه ها که در کار سازماندهی کودکان برای سرکوب هستند عامل و شریک جنایات علیه کودکان هستند و در فردای سرنگونی حکومت اسلامی پاسخگو خواهند بود.