کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

اصلاح طلبان حکومتی چرخ پنجم حاکمیت اسلامی

« بر پایه گزارشاتی که در رسانه ها منتشر شده برخی  از چهره‌های اصلاح‌طلب در جلساتی با مقام‌های ارشد حکومت، راهکارهایی برای پایان دادن به اعتراضات سراسری ارائه کردند.

آن‌ها از عملکرد نیروهای امنیتی در مقابله با اعتراضات کردستان تشکر و درباره فشار روی نیروهای نظامی ابراز نگرانی کردند» .

بیش از دو ماه سرکوب و جنایت حکومت اسلامی در به شکست کشاندن  مقاومت و مبارزه مردم کارساز نبوده است . اینک حاکمان اسلامی بار دیگر به جریان سوپاپ اطمینان یا چرخ پنجم ماشین دولتی ، یعنی اصلاح طلبان حکومتی متوسل شده‌اند .

اصلاح طلبان حکومتی که جناح مغلوب و مغضوب حاکمیت اسلامی هستند ، دو دهه فرصت داشتند که شعارها و برنامه های عقیم و فریبکارانه خود را اجرا کنند که با نشان دادن بالاترین حد بی کفایتی از خود شکست فاحشی خوردند . سران آنها زندانی ، در حصر و یا خانه نشین شدند و بخش از آنها کماکان در فساد و سرکوب شریک هستند .

انقلاب نوین مردم ایران در جریان مدتها است از گفتمان و سیاستهای اصلاح طلبی گذر کرده و شعار اصلاح طلب ، اصولگرا ، دیگر تمام است ماجرا انرا به روشنی فرموله کرد .

اصلاح طلبان رانده شده از قدرت و ترد شده از سوی مردم دیگر وزنه سیاسی تعیین کننده ای نیستن و این را هر سه طرف معادله ، یعنی حکومت ، مردم و خود اصلاح طلبان به روشنی متوجه هستند .

اما چرا دو ماه بعد از سرکوب و جنایت خامنه ای و شرکا دست به دامان اصلاح طلبان ، که آنهمه آنها را تحقیر و تضعیف کردن شده اند ؟

واقعیت این است که حاکمیت و دستگاه سرکوب متوجه شده که خشونت صرف صرف پاسخگو نیست و باید با مانورهای سیاسی ، صفوف مردم را متفرق و برای نیروهای سرکوبگر و تجدید قوا آنها زمان خرید . ملاقات مجتبی خامنه ای با دختر هاشمی رفسنجانی ، جلسات شمخانی و اژه ای با چند اصلاح طلب  را در این راستا می توان توضیح داد .

رھبران فاسد و زبون اصلاح طلبان حکومتی که عمدتا از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی هستند در سرکوب و کشتار معترضین و زندانیان سیاسی تاریخی ننگین دارند . وقاحت این جماعت را همین بس که جنایات حکومت اسلامی را نادیده گرفته و برای سرکوب به حکومت تبریک میگویند . این دلالان و فاسدان سیاسی نه از قتل های حکومتی دم می زنند و حتی نگران جانیان و مزدوران رژیم هستند .

انقلاب مردم علیه جمهوری اسلامی در کردستان و بسیاری از مناطق ایران در جریان است . معترضین و مردم به ستوه آمده به چیزی کمتر از سرنگونی جمهوری اسلامی و ایجاد یک نظام سیاسی سکولار که در آن آزادی ، برابری  و حقوق بشر تامین و تضمین شود راضی نخواهند شد .