کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

پیام کنگره 13 حزب کمونیست ایران به زنان آزاده و آزادپوش

B612 20241006 114958 685

زنان آزاده و آزادپوش، مادران دادخواه!

مبارزات شما به عنوان پیشآهنگان خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” و مزین به نام ژینا به صورت مشعل فروزان علیه حکومت استثمارگر و مستبد، ضد زن، ضد علم، خشک اندیش در آمده است. شعله دار تر شدن این مشعل به بقا و تعمیق خیزش انقلابی ۱۴۰۱ یاری رسانده و پایان عمر جمهوری اسلامی را نوید می دهد. اکنون رویاروئی اکثر شهروندان ایران در شکل جنبش های اجتماعی با حکومت استثمارگر و مستبد به طور بی وقفه در سراسر کشور جریان دارد. مبارزات شما، که ریشه تاریخی بیش از صد ساله دارد، در حال حاضر یکی از مظاهر برجسته این رویاروئی است. قوانین، سازمان های عریض و طویل و نیروهای متعدد سرکوب، زندان و آزارهای گوناگون ابزار حکومت علیه شماست. شما با فداکاری، مقاومت در خیابان ها، آرامستان ها، زندان ها و کسب حمایت از مردان آزادیخواه توانسته اید تمام ابزار های سرکوب جمهوری اسلامی را به شدت کند کرده و ندای رهائی نهائی را نوید دهید.

مبارزات و مقاومت های شورانگیز شما که با رقص، شور و شادی همراه می باشد در راس خیزش انقلابی ژینا ضرباتی سختی به پدر سالاری نهادینه در اسلام، قوانین و سنت های ناشی از آن وارد آورده است. مبارزات شما مقام زن را در خانواده و جامعه به قله رفیعی رسانده و می رود تا بشریت را از شرمزاری تبعیض و نابرابری برای همیشه نجات دهد.

کنگره سیزدهم حزب کمونیست با آگاهی بر ارزش تاریخی این مبارزات و جایگاه والائی که به دست آورده اید، استراتژی حزب کمونیست ایران در جنبش زنان را در این راستا بار دیگر مورد تاکید قرار داد.

کنگره ۱۳ حزب کمونیست ایران

سپتامبر ۲۰۲۴

مهرماه ۱۴۰۳