کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

نماز بی رونق جمعه تهران: فاسد تشویق هم می شود

روز جمعه ۲۴ فروردین مردم تهران در کمال تعجب مشاهده کردند که کاظم صدیقی به جای اینکه همراه با خانواده اش به جرم دزدی و اختلاس در راهروهای دادگاه باشد، در تریبون نماز جمعه خودنمائی می کند. امام جمعه تهران مستقیما بوسیله خامنه ای منصوب می شود و ابقای صدیقی در این پست توسط خامنه ای، در واقع دهن کجی عمدی و آشکار به افکار عمومی در ایران بود. دیکتاتور با این وسیله پیامی فرستاد که: مردم حق ندارند وارد حریم قدرت وی و عزیز کرده هایش بشوند.

اختلاس و دزدی صدیقی در جمهوری اسلامی مشت نمونه خروار است.ثروت های کلانی که در دست آیات دانه درشت انباشته میشود حساب و کتابی ندارد. شخص خامنه ای در راس یک مافیای اقتصادی بیش از صد ملیارد دلاری قرار دارد. بعد از جنگ ۸ ساله ایران و عراق  رفسنجانی و خانواده اش مظهر فساد شدند. در آن دوره حتی درجه ای از فساد برای پیشرفت اقتصادی به طرزی رسمی و عیان ضروری دانسته شد. در دوره خاتمی این سیر ادامه داشت تا به دوره احمدی نژاد رسید. با وجود آنکه احمدی‌نژاد با شعار مبارزه با فساد رویکار آمد اما میزان فساد اقتصادی در دوران وی به شدت افزایش داشت. در دوره او نه تنها اختلاسگران، دزدان و رانت خواران افزایش پیداکردند، بلکه امثال محمد رضا رحیمی، معاون اول و حمید بقائی، معاون اجرائی مقام و منزلت نیز یافتند. خود احمدی نژاد هم دست در کیسه کرد و تنها در یک مورد صد میلیارد تومان از صندوق بیمه ایران اخاذی نمود. اختلاس ۱۳ هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی در همین دوره اتفاق افتاد. در دوره روحانی دزدیها کلان تر شد. برای نمونه گذشته از اختلاس برادرش معلوم شد که صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه ۶۳ حساب بانکی داشته است. هزار میلیارد تومان به عنوان سود وثیقه‌ها و خسارات پرداختی به قوه قضائیه که به حساب‌های شخصی‌اش واریز شده علنی گردید و گفته شد که سود بانکی آن‌ها ماهانه ۲۰ میلیارد تومان است. یا فساد و اختلاس هلدینگ یاس سپاه در سال ۹۶ در دوره روحانی رو شد که پرونده ای بر دیگر دزدیهای قالیباف و بعضی فرماندهان رژیم افزود. در همین دوره اشاره به فساد در عرصه داروئی به رسانه های حکومتی راه یافت. سعید نمکی، وزیر بهداشت کابینه روحانی، گفت هنگامی که وی در سال ۹۷ این وزارت را تحویل گرفت «فساد در حوزه دارو به‌طور زجرآوری حاکم بود» و علاوه بر «وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در پزشکی»، گفت: «نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا هزینه کردند». او همچنین به «مافیای قدرتمند فساد در این حوزه» اشاره کرده و گفت که «۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت صورت گرفت». وزیر بهداشت در شبکه های اجتماعی موضوع نامعلوم بودن سرنوشت یک میلیارد و سیصد میلیون دلار ارز برای تجهیزات پزشکی را تکرار کرد. دزدی و اختلاس در دوره ریاست جمهوری رئیسی بیشتر شد که معدودی از آنها علنی گردید. ابتدا فساد فرزندان علی شمخانی رو شد و سپس نوبت به چای دبش رسید. فساد در صنایع شکر و فولاد، که توسط کارگران مبارز رسانه ای شد، در دوره همین رئیس جمهور به اصطلاح فساد ستیز جریان علنی پیدا کرده است. اکنون پرونده عزیز کرده و مجیز گوی خامنه ای، کاظم صدیقی، روی دستان به خون آلوده رئیسی باد کرده است.در حالی که داس مرگبویژه پس از انقلاب ژینا ، در دوره ریاست محسن اژهای بر قوه قضائی و رئیسی جلاد بر قوه اجرائی شریف ترین و پاک ترین انسانهای ایران را در زندان و بیرون زندان درو می کرد، دزدان و چپاولگران آزادانه به کار خود مشغول بودند و هنوز هستند.

آنچه در مورد فساد گفتیم قطره ای بود از دریائی بزرگ. فساد پایه بقای جمهوری اسلامی است. فساد در دست گروه های مافیائی گوناگون صاحب قدرت ابزاری برای تصفیه حساب درونی نیز می باشد. همین فساد یک نیروی سرکوبگر جاهل و متعصب را پیرامون هسته اصلی قدرت فراهم آورده است. آنها می توانند در هر تغییر درونی، که در راه است، به خدمت نیرو های قدرت گرفته در بیایند. آنها بویژه در زندانها و دررویاروئی با مردم معترض بویژه در سالهای۹۶ و ۹۸و در دوره انقلاب ژینا نهایت بی رحمی خود را نشان دادند.

فساد، که در جمهوری اسلامی کارکرد های چند لایه دارد، با اجازه دادن به خطبه خوانی یک دزد و اختلاسگر در نماز جمعه اخیر معانی ویژه ای پیدا میکند. باند خامنه ای، که در زیر فشار اسرائیل و آمریکا سرگیجه گرفته اند، دارند در روز روشن میگویند که به عوامل نزدیک به خودشان،حتی اگر فسادشان علنی هم شده باشد،امتیاز می دهند. زیرا اکنون بیش از همیشه به آنها نیاز دارند.

پاسخ گستاخانه راهزنان حاکم که اینگونه بی پروا شیاد و فاسدی چون صدیقی را منزلت می دهند با سرنگونی انقلابی این رژیم و جایگزینی آن با حکومتی که در خدمت منافع اکثریت شهروندان بوده و زمینه فساد در جامعه را خشک کند، باید داد.