کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

دست اراذل و اوباش رژیم باید از تعرض بە حریم خصوصی مردم کوتاە شود

طرح “صیانت از حقوق عامه در مقابل “حیوانات مضر و خطرناک” با امضای ۷۵ نماینده مجلس اسلامی رژیم به مجلس رژیم ارائه شده است. بر مبنای این طرح، چهار ماده به قانون مجازات اسلامی اضافه می شود. اصلی ترین بخش این طرح ممنوعیت نگهداری حیواناتی مثل سگ و گربه و برخی حیوانات دیگر است که از آنها با عنوان «وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک» یاد شده است. در این طرح عاملین واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری این نوع حیوانات، به حداقل جریمەایی بالغ بر ۲۶ میلیون تومان و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می‌گردند. همچنین در صورت حمل و گردانیدن حیوانات با وسائل نقلیه، علاوه بر مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه به مدت ۳ ماه توقیف می‌گردد.

اگرچه بخشی از تلاش ارائه دهندگان چنین طرحی به منظور مقابله با شکل گیری و گسترش فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی به  مثابه یک الگوی غربی است و آن را «تهدیدی برای امنیت ملی» می‌دانند اما این، تمام اهداف ضد حق حیات حیوانات آنان را توضیح نمی دهد. چندی پيش نیز طرح صیانت از فضای مجازی بە منظور اسلامی کردن، کنترل و جاسوسی کردن از کاربران را به مجلس ارایه دادند و همچنین طرح قانون تعالی جمعیت و حمايت از خانواده را به منظور فرزندآوری بیشتر تصویب کردند.

این طرح های به غایت عقب افتادە و قرون وسطایی در شرایطی ارایه می گردند و به اولویت تبدیل می‌شوند که مردم ایران از وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی سخت در تنگنا هستند. فقر روزافزون، تورم، گرانی، بیکاری و گرسنگی، تنها بخشی از گرفتاری و مصیبت‌هایی است که زندگی را به کام بخش عظیمی از مردم کارگر و زحمتکش ایران تلخ کرده است . از دیگر سو پاندمی کرونا نیز همچون شبح مرگ بر سر اکثریت شهروندان جامعه که از ابتدایی ترین استانداردهای زندگی محروم هستند سایە افکندە و روزانە قربانی می گیرد. در حالی که این طرح هنوز به تصویب نرسيده است زمینه را برای سوء استفاده، تعرضات به حریم خصوصی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم برای نیروهای ضد مردمی و سرکوبگر رژیم فراهم‌ نموده است. مدتی پيش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در این ویدئو ماموران نیروی انتظامی رژیم برای بازداشت مردی که سگی را همراه خود داشت، شدیدا خشونت به خرج داده و به او دستبند می‌زدند. در نهایت یکی از ماموران به روی این مرد و خانواده او که سعی در میانجی‌گری داشتند، اسلحه کشید.

همچنین بنا به گزارشات دریافتی در بعضی از محلات شهرها و به ویژه شهر تهران نیروهای سرکوبگر انتظامی رژیم به بهانه‌ی داشتن سگ و گربه و دیگر حیوانات، شبانه و یا صبح زود به خانه‌های مردم یورش می برند و یا در پارک‌ها و  معابر عمومی برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند و ضمن تهدید و اذیت و آزار افراد از آنها می‌خواهند تا حیوان مد نظر را تحویل دهند و نيز جریمەی سنگینی را متحمل شوند، در غیر اینصورت با دادگاه و زندان روبرو خواهند شد. در بسیاری از موارد وقتی با مقاومت افراد روبرو شده‌اند با دریافت مبلغ سه تا چهار میلیون تومان دست از سر آنان کشیده و محل را ترک کرده‌اند.

هدف اصلی چنین طرحهایی محدود کردن آزادیهای مردم و اعمال فشار و خشونت و سرکوب هرچه بیشتر و از سوی دیگر به منظور طولانی نمودن و استحکام پایه‌های پوسیده حاکمیت ارتجاعی رژیم اسلامی در برابر احتمال هرگونه‌ طغیان، خیزش و برآمد اجتماعی مردم بە ستوە آمده و نيز باز کردن مجرای ديگری برای غارت و چپاول و اخاذیهای هرچه بیشتر نیروهای فاسد و سرکوبگر خود بر احاد مردم ایران است.

تجربه‌ی بیش از چهار دهه حاکمیت رژیم اسلامی نشان داده است به دلیل فساد گسترده‌ و سیستماتیک اقتصادی، سیاسی و اخلاقی ای که سرتاپای اين حکومت را فراگرفته است، هرگاه پای طرح و یا قانونی در رابطه با هر پدیده اجتماعی (اعتیاد، تن فروشی، قاچاق مواد مخدر و صرف مشروبات الکلی) و غیره…به میان آمده است نه تنها اين معضلات کم نشده واز بین نرفته است ، بلکه در سایه‌ی مجریان فاسد و باندهای مافیای درون این حاکمیت بیشتر اشاعه یافته و به بسترهایی برای سوءاستفاده عاملين رژيم تبدیل شده‌اند.

این روزها اعتیاد در ایران  چنان فراگیر شدە است که دیگر کمتر خانواده ای یافت می شود کە عضوی از آنها به دام اعتیاد گرفتار نشده باشد و یا نگران افتادن در دام اعتیاد عزیزانشان نباشند. سودجویان و باندهای مافیای سپاه پاسداران به جای مبارزه علیه مواد مخدر، خود به کارتلهای بزرگ توضیع و خرید و فروش مواد مخدر تبديل شده‌اند . تن فروشی به دلیل فقر و تنگدستی در سایه‌ی رژیم جنایتکار اسلامی هر روز رو به گسترش‌ است.

ساخت و توضیع مشروبات الکلی ناسالم و غیره استاندارد و تقلبی هرازگاهی منجر به از دست دادن بینایی و یا مرگ و میر عده‌ای میگردد. با توجه به این نمونه‌های عینی بی‌شک طرح “صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات” نە تنها صیانت از حقوق شهروندان نیست ، بلکە تعرض بە حق اختیار و انتخاب آزاد آنان در داشتن و نداشتن حیوانات خانگی و ضدیت اشکار نظام مذهبی حاکم بر ایران با حیوانات است.

مردم مبارز و آزادیخواه ایران باید بدانند که‌ صیانت از حقوق عامه، حقوق حیوانات، حفاظت از محیط زیست و همچنین رهایی یافتن از تمام مشکلات، مصائب، معضلات، نابسامانی‌ و بی حقوقی هائی که بیش از چهار دهه است با آن دست به گریبان هستند، تنها با اتحاد و مبارزه پیگیر علیە رژیم سرمایەداری اسلامی و بە گور سپردن تمامی حاکمیت این رژیم فاسد و جنایتکار ممکن خواهد شد.