کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

اعلامیه مشترک هیئت اجرائی سازما ن کارگران انقلابی ایران( راه کارگر) حزب کمونیست ایران 

بلوچستان، تنها نیست !

بلوچستان، یکی از قلب های تپنده خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» در چنگال سرکوبگران رژیم جمهوری اسلامی گرفتار آمده است. در ١٨ دی ماه ۱۴۰۱، شعبه دو کیفری دادگاه شهید موسی نوری زاهدان ، درست در سال روز تولد منصور هوت متولد ١٨ دی ماه ١٣٧۴ ، فرزند کمال خان، شاعر و ادیب بزرگ بلوچستان و متاهل و نظام الدین هوت متولد سال ١٣٨١ فرزند لال محمد، مجرد و هر دو اهل شهرستان چابهار را به اعدام محکوم کرد. آنها  در تاریخ ۶ مهر ماه ١۴٠١، پس از یورش نیروهای امنیتی به منازلشان در چابهار بازداشت شده اند. علت دستگیری آنها، اعتراض به تجاوز به «ماهو» دختر بلوچ توسط ابراهیم کوچک زایی، فرمانده نیروی انتظامی چابهار بوده است. به گفته محامی، امام جمعه شیعیان زاهدان، که پس از ۴ ماه پذیرفت چه ظلمی بر نمازگزاران زاهدان در جمعه خونین شده، این افسر متجاوز بابتچهار جرمش چهار بار به ۱۵ ماه حبس محکوم شده است. علاوه بر این به ۹۹ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی نیز محکوم شد“.  این در حالی که اعتراض کنندگان به جنایت تجاوز به دختر بلوچ، به اعدام محکوم شده اند.

علیرغم این تحول، در هفته های اخیر شاهد دستگیری دختران بلوچ که در تظاهرات جمعه های اعتراضی شرکت می کنند، بوده ایم. آن چه بر خشم ونفرت بیشتر مردم افزوده است، نه تنها دستگیری دختران و پسران معترض بلوچ، بلکه اخبار نگران کننده ای است که از تجاوز درزندان های مخوف  و قرون وسطایی استان به گوش می رسد. تجاوز ددمنشانه به زندانیان سیاسی، جنایت ضدبشری  و ددمنشانه‌ایی است که در زندانهای سراسر ایران شاهد آن بوده‌ایم. میزان خشم و نفرت مردم بلوچستان در ارتباط با این جنایت سازمانیافته  به حدی است که مولوی عبدالحمید در صفحه توییتر خود درباره‌اش نوشت: «افرادی که به‌ عنوان مأمور و بازجو به بازداشت‌شدگان تجاوز کرده‌اند، مرتکب بدترین جنایت شده‌اند. ملت ایران حتی اگر از خون به ناحق ریخته‌شدۀ فرزندان خود بگذرند، از عاملان و‌ آمران تجاوز نخواهد گذشت. از نهادها و شخصیت‌های آزاده می‌خواهیم جهت جلوگیری از این جنایت و انحراف وحشتناک ورود نمایند».

روشن است تجاوز به زندانیان، یک شکنجه سیاسی وحشیانه برای درهم شکستن شخصیت و فردیت زندانی سیاسی است. خوشبختانه شجاعت زنان بلوچ در افشای این تجاوز سیاسی، همدلی و همدردی خانواده ها و مردان بلوچ و حمایت های بیدریغ  و انسانی‌شان از آسیب دیدگان،  از تبدیل این حربه فاشیستی و جنایتکارانه به شقاق میان زنان آسیب دیده و خانواده هایشان جلوگیری کرده است. با این حال این زخم کاری بر روح، روان و جسم افراد، خانواده و خویشاوندان و همشهریان‌شان، به راحتی درمان پذیر نیست.

جنایت تجاوز سیاسی به زندانیان  سیاسی  و بویژه دختران زندانی بلوچ، می تواند آتش خشم در منطقه ای که ارزش ها و باور های  سنتی و محافظه‌کارانه مذهبی و قبیله‌ایی هنوز  قدرت عمل دارد،  را به شدت شعله ور سازد و  گُسل شیعه و سنی را به یک باره فعال نماید و منطقه را به آتش بکشاند. از این رو همبستگی گسترده مردم آزادیخواه، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد سراسر کشور با مردم بلوچ، با زندانیان بلوچ، با خانواده های دستگیر شده‌گان و اعدام شده‌گان، ضرورتی تردید ناپذیر است تا این خشم و نفرت قابل اشتعال، در راه همبستگی مبازراتی سراسر ایران و خیزش شکوهمند «زن، زندگی، آزادی» به حرکت درآید.

ما به عنوان جریانات کمونیست، احکام اعدام علیه جوانان بلوچ، تجاوز سیاسی به دختران بلوچ و حکومت نظامی اعلام نشده در این استان را به شدت محکوم می کنیم. ما مبارزات درخشان مردم بلوچستان و گردهم آئی های جمعه های اعتراضی شان و شعارها و دست نوشته های هوشیارانه شان را ارج می نهیم و در برابر خویشتن داری مبارزاتی مردمان نجیب و صبور این دیار، در خنثی کردن توطئه های شوم حاکمیت اسلامی،  سر تعظیم فرود می آوریم. ما از همه احزاب و سازمان ها، تشکل ها و نهادهای مردم نهاد و ایرانیان آزادیخواه و برابری طلب در ایران  و سراسر جهان می خواهیم در کنار مردم سیستان و بلوچستان قرار گیرند و اجازه ندهند فاشیسم مذهبی شیعه، آتش جنگ های  فرقه ای و مذهبی در منطقه را شعله ور سازد.

حزب کمونیست ایران 

هیئت اجرائی سازما ن کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم