کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران، هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

پیش به سوی بزرگداشت چهلم جان باختن مهسا امینی

نام رمز انقلاب نوین ایران

 

روزچهارشنبه چهارم آبان، چهلم جان باختن مهسا(ژینا) امینی نام رمز انقلاب نوین ایران است. درطی این چهل روزی که از کشته شدن فجیع ژینا امینی توسط گشت ارشاد سپری شده است، جنبش شکوهمند انقلابی مردم ایران، با گام های استوار به پیش می رود. تداوم مبارزات زنان شجاع، جوانان پرشور، کارگران خشمگین، معلمان آگاه، دانشجویان تیزبین، دانش آموزان پرنشاط در سرتاسر ایران، حاکمیت اسلامی و دستگاه های سرکوب عریض و طویل شان را به ریشخند گرفته است. این جنبش  نور و امید با شعار زیبای «زن، زندگی، آزادی»، مدت هاست مرزهای ایران و همسایگان مان را در نوردیده و به چهارگوشه جهان رسیده است. تلفیق مبازرات خیابانی، شعار دادن های های شبانه، اعتصابات کارگری، تحصن معلمان، گردهم آئی های دانشجویان، اعتصاب بازاریان، اعتراضات دانش آموزان، دست از کار کشیدن کامیون رانان و کامیون داران، با اعتراضات استادان دانشگاه ها، پزشکان، مدافعان حقوق کودک، نویسندگان، هنرمندان و ورزشکاران، با هم نوائی زیبای ایرانیان خارج از کشور و بویژه گردهم آئی های صدهزار نفری پرشکوه «همبستگی در برلین» ، سمفونی زیبای انقلاب زندگی بخش نوین ایران را رقم زده است.

در برابر این موج رهائی بخش نور و امید، جنایتکاران اسلامی و دستگاه های امنیتی و انتظامی شان،  به جای پاسخگویی به خواست های بر حق مردم، راه سرکوب را در پیش گرفته اند. موج دستگیری های از میان جوانان و نوجوانان و حتی دانش آموزان، بسیار گسترده است. مدارس کشور و حتی مدارس ابتدائی نیز از هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی و گاز اشک آور در امان نیستند.  دستگیری فعالان مدنی، کنشگران دانشجویی، نویسندگان، هنرمندان، روزنامه نگاران، فعالان مدافع محیط زیست و دگراندیشان نیز به شکلی گسترده همچنان ادامه دارد.

در کنار این سیاست سرکوبگرانه، تشکیل دادگاه فعالان شناخته شده تشکل های صنفی معلمان و سندیکای شرکت واحد، و صدور احکام سنگین علیه آنها، جزئی از سیاست ارعاب حاکمیت اسلامی است. معلمان مبارز: رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و نیز رضا شهابی و حسن سعیدی از فعالان صنفی سندیکای شرکت واحد، در بیدادگاه رژیم به حبس های طولانی مدت و احکام ظالمانه محکوم شده اند.  اقدام جنایت کارانه و برنامه ریزی شده آتش زدن بند ۷ زندان اوین و به گلوله بستن جوانان اسیر در بند، نشان از شقاوت حاکمیت اسلامی است. بر پایه اطلاعات به بیرون درز کرده، ۱۰۰۰ نفر از جمع ۱۸۰۰ نفری بند ۷زندان اوین را جوانان تازه دستگیر شده تشکیل می دادند و ده ها تن از آنها در جریان آتش سوزی و گلوله باران های برنامه زیری شده جان باخته اند. زندانیان زخمی بند ۸ زندان اوین هم که به دیگر زندان ها منتقل شده اند، از دریافت مراقبت های پزشکی محرومند و گاه، تن های مجروح و زخمی شان نیز زیر مشت و لگد بازجویان ددمنش قرار می گیرد. توطئه قتل عام زندانیان، همچنان در دستور حاکمیت اسلامی است. جان زندانیان در خطر جدی است.

حاکمیت اسلامی، نه تنها در زندان ها به جان جوانان و اسیرشدگان افتاده است، بلکه در بیرون از زندان نیز هر روز شاهد مرگ عزیزی در اثر باطوم و ضربات مشت و لگد ماموران تا دندان مسلح هستیم. حالا نام نگین عبدالملکی، دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان و اهل قروه، رامین فاتحی اهل سنندج  که در زیر شکنجه جانباخت در کنار نام  جانباختگان جنبش نوین انقلابی مردم ایران، مهسا امینی  و نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل، آرنیکا قائم مقامی، حدیث نجفی، حنانه کیا، غزاله چلاوی، مینو مجیدی، مهسا موگویی، هاجر عباسی و دست‌کم ۲۲۴ نفر، از جمله، ۲۳ کودک که تا ۲۵ مهر ۱۴۰۱  در سراسر کشور به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده اند، ثبت گشته است.

اکنون در آستانه  چهلمین روز جانباختن مهسا امینی، جا دارد به پاس سنت مردمی این روز، در کنار خانواده عزیز «دختر مردم ایران» مراسم چهلم او را با شکوه و همبستگی هر چه تمام تر برگزار کنیم. در این روز، همراه با خانواده مهسا یاد او را گرامی می داریم. این روز فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره او که به سمبل و نام رمز یک خیزش اجتماعی بزرگ تبدیل شده است. نام مهسا به عنوان زمر انقلاب مردم ایران، حالا دیگر جهانی شده است. او به نماد “نه” با شکوه زنان سراسر ایران به حاکمیت تاریک اندیش و زن ستیز جمهوری اسلامی و مرتجعان منطقه تبدیل شده است. گرامی داشت این روز، به هر شکل ممکن از اعتصاب تا تحصن، اعتراض  و گردهمآئی و حضور بر مزار شهیدان و سر زدن به خانواده های عزیز از دست داده و دیگر اشکال اعتراضی، می تواند شعله های آتش انقلابی مردم سراسر ایران را فروزان تر کند.

 

پیروز باد انقلاب مردم ایران علیه کلیت رژیم جمهوری اسلامی

هیئت اجرائ سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ برابر با  ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲