کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

اطلاعیه حزب کمونیست ایران در محکومیت حمله تروریستی به سلمان رشدی

امروز در شهر نیویورک در آمریکا، سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی، با چاقو مورد حمله تروریستی یک اسلام گرای تندرو قرار گرفت و به شدت زخمی شد. وی هم اکنون در بیمارستانی در آمریکا تحت عمل جراحی قرار دارد. حزب کمونیست ایران حمله جنایتکارانه به سلمان رشدی را به شدت محکوم می کند. امیدواریم که وی بزودی سلامتی کامل خود را باز یابد.

حکم مرگ سلمان رشدی را خمینی، ۳۳ سال پیش روز  ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ صادر کرده بود. این فتوا از نگاه رهبران رژیم اسلامی ایران تا به امروز بر قوّت خود باقی است. علی خامنه ای در سال ۱۳۸۳ خورشیدی، حکم خمینی را غیرقابل تغییر خواند.  پس از این فتوا برخی از نهادهای دولتی ایران، جایزه‌هایی برای کشتن او تعیین کردند و بارها آنرا مورد تاکید قرار دادند.

طی سالهائی که از صدور این فتوا می گذرد مترجمین و ناشرانِ کتاب آیات شیطانی در کشورهای مختلف مورد حملات تروریستی قرار گرفتند. در سال ۱۹۹۱ مترجم ژاپنی این رمان، به دست دانشجویی بنگلادشی کشته شد. مترجم ایتالیایی آیات شیطانی، همان سال هدف حمله قرار گرفت و زخمی شد. یک سال بعد، ناشر نروژی کتاب، طی یک حمله به‌ شدت زخمی شد. حتی نویسندگانی که از آزادی اندیشه و  قلم و بویژه از سلمان رشدی دفاع  کرده بودند، هدف حملات تروریستی قرار گرفتند، “عزیز نسین” نویسنده نامدار ترکیه یک مورد آن است که نجات پیدا کرد.

حکومت اسلامی ایران و خمینی اولین رژیم و رهبر جهانِ امروز است که علنی و بدون هیچ شرمی نویسنده یک کشور دیگر را بدلیل  نوشتن و چاپ یک کتاب به مرگ محکوم کرده و برای کشتن او جایزه تعیین می کنند.

حمله تروریستی به سلمان رشدی ادامه جنایات بیشماری است که  طی 43 سال گذشته رژیم اسلامی در داخل و خارج کشور مرتکب شده است. دولتهائی که منافع خود را در بقای این رژیم جستجو می کنند، عملاً در این جنایات سهیم هستند.

حزب کمونبست ایران

21 مرداد 1401