روز جمعه 5 تیرماه 22 ملوان ایرانی نفتکشی که آمریکا توقیف کرده بود، آزاد و به کنسولگری ایران در کراچی منتقل شدند.
در همین خصوص محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر خارجه پاکستان در پیامی در شبکه ایکس با اشاره به آزادی خدمه کشتی «لنور/داوینا» نوشت: «این چهارمین گروه از خدمه ایرانی است که طی دو ماه گذشته، بازگرداندن آنان با حمایت پاکستان انجام شده است. تاکنون، از طریق خاک پاکستان، بازگشت بیش از ۷۰ شهروند ایرانی به کشورشان را تسهیل کردهایم.»
