کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار جهان

هشدار بغداد درباره احتمال خروج از سازمان اوپک

هشدار بغداد درباره احتمال خروج از سازمان اوپک

وزارت نفت عراق روز پنج‌شنبه ۴ تیر، با تأکید بر تأثیرات منفی جنگ ایران بر صنعت نفت این کشور، خواستار افزایش سهمیه تولید نفت عراق در اوپک شد.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: که همواره بر ضرورت بازنگری در مبانی تعیین سهمیه‌های تولید و تطبیق آن‌ها با ظرفیت‌های واقعی تولید و شرایط امنیتی و اقتصادی ویژه عراق تأکید کرده است. در همین حال، پس از انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال خروج عراق از اوپک، سخنگوی وزارت نفت عراق، ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به سازوکارهای اوپک، هشدار داد: اوپک باید سهمیه تولید عراق را افزایش دهد؛ در غیر این صورت، در مورد ماندن یا ترک سازمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.