کانون صنفی معلمان خوزستان طی انتشار بیانیه ایی موج جدید فشارها و پروندهسازی علیه فعالان صنفی این استان را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است، صدور احکام قضایی و اعمال فشارهای فزاینده علیه فعالان صنفی معلمان در خوزستان، بار دیگر نشان داد که به جای شنیدن صدای منتقدان دلسوز و پاسخگویی به مطالبات برحق فرهنگیان، مسیر برخوردهای امنیتی و قضایی در پیش گرفته شده است. در تازهترین نمونه این روند نگرانکننده، خانم کوکب بداغی پگاه، عضو فعال کانون صنفی فرهنگیان خوزستان، در شعبه اول دادگاه انقلاب ایذه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم در حالی صادر میشود که پیش از این نیز دکتر فروغ خسروی، معلم بهبهانی، با حکم اخراج از آموزش و پرورش مواجه شده و سیامک صادقی چهرآزی، معلم و فعال صنفی اهوازی، بیش از سه ماه است که در بازداشت به سر میبرد. کانون صنفی معلمان خوزستان ضمن محکوم کردن صدور حکم حبس برای کوکب بداغی پگاه، اخراج دکتر فروغ خسروی و ادامه بازداشت سیامک صادقی چهرآزی، خواهان لغو فوری این احکام ناعادلانه، پایان دادن به پروندهسازی علیه فعالان صنفی و رعایت حقوق قانونی معلمان و تمامی کنشگران مدنی است.
