جمعی از کارگران بخش حفر قبور و فضای سبز بهشت زهرا تهران با توقف کار و برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان مدیریت، نسبت به حذف و کاهش بخشی از مزایای مزدی خود اعتراض کردند.
به گفته کارگران، طی هفتههای اخیر پرداخت اضافهکاری، مزایای مربوط به کار در روزهای تعطیل، برخی مرخصیها و دیگر مزایای مزدی که مجموعاً تا حدود چهار میلیون تومان از درآمد ماهانه آنان را تشکیل میداد، حذف یا کاهش یافته است. کارگران حاضر در تجمع، “بازگرداندن مزایای حذفشده، توقف تهدیدهای شغلی، بهبود وضعیت نیروهای پیمانکاری، رفع شکافهای مزدی و به رسمیت شناختن سختی کار را” از مهمترین مطالبات خود عنوان کردند. آنها همچنین خواستار رسیدگی فوری مسئولان به وضعیت معیشتی کارکنان و اصلاح سیاستهای مزدی در این مجموعه شدند.
