کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

کنگره ۱۳ حزب کمونیست ایران اکتبر ۲۰۲۴ – مهر ۱۴۰۳

B612 20241006 114224 294

پیام به زنان و مردان انقلابی و مبارز در زندان‌ها

اعضای شرکت‌کننده در کنگره سیزدهم حزب کمونیست ایران از ژرفای قلب به شما  که جسورانه پنجه در پنجه ارتجاع حاکم افکنده اید، درود می‌فرستند و مبارزات قهرمانانه‌ی شما در پشت میله‌های زندان را می‌ستایند. صدای رسا و استوار رزم شما، نیرویی مضاعف به جنبش‌های گسترده در بیرون از زندان می‌بخشد، و همین مبارزه‌ی فراگیر، بی‌شک بر مبارزات و اعتراضات شما در درون زندان‌ها نیز تأثیرگذار است. این مقاومت تاریخی و ریشه‌دار اکنون بخشی جدانشدنی از خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” شده و با آن هم‌نوا و عمیق‌تر می‌شود. شجاعت کم‌نظیر شما، زنان و مردان در بند، در برابر دژخیمان و ستمگران، گواهی است بر این واقعیت.

از منظری دیگر، این سطح بالای دلیری، نمایانگر توازن قوای امیدبخشی است که بر بستر همین خیزش انقلابی شکل گرفته است. ایستادگی  و شجاعت بی‌مانند شما، در میان توده های مردم در بیرون زندان مورد ستایش و احترام قرار می‌گیرد و بی جهت نیست که شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، در صدر همه شعارهای مبارزات مرپمی و اعتراضی در بیرون زندان قرار دارد.

عزیزان مبارزات قهرمانانه شما درون زندانها، بویژه مبارزه مستمرتان برای لغو مجازات اعدام ، همراه با جنبشهای اجتماعی نیرومندی که هم اکنون در بیرون زندانها در جریان است و بر متن ابر بحرانهائی که رژیم حاکم با آن دست به گریبان است ، نوید می‌دهند که در آینده نه چندان دور  انقلاب رهائی بخش مردم، درهای زندانها را می شکند و  شما، سربلند و سرفراز با کوله باری از دانش و تجربه به میان همرزمان خود باز خواهید گشت.