کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه سایر سازمان و نهادها

همزمان با اجلاس آی ال او دو تظاهرات با خواست برابری و رفع تبعیض در ژنو

چهارشنبه – ۲۹ خرداد – ۱۳۹۸ , 19 – 06 – 2019

گفت‌و‌گو با علیرضا (بهروز) نوایی
در حالی که اجلاس سالانه سازمان جهانی کار (ILO) در ژنو سوئیس در جریان است، دوشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد تظاهراتی در حمایت از حقوق بنیادین کار مقابل مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد. تظاهرات با فراخوان سندیکای س ژ ت از فرانسه و سندیکای س ژ‌ای سی از سوئیس برگزار شد و فعالان اجتماعی و کارگری ایرانی از جمله اعضایی از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران در آن حضور داشتند. «زمانه» درباره این راهپیمایی با علیرضا (بهروز) نوایی، عضو اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران گفت‌وگو کرد.
INCLUDEPICTURE “https://www.radiozamaneh.com/u/wp-content/uploads/2019/06/photo_2019-06-18_17-11-30-600×450.jpg” \* MERGEFORMAT
هم‌زمان تظاهراتی نیز از سوی اتحادیه‌های معلمان و کارگران خدمات عمومی آمریکا با عنوان «صدای فرزندان خود باشیم» جریان داشت. این تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در جدا کردن فرزندان پناهنجویان مکزیکی از والدینشان هنگام ورود به خاک آمریکا صورت گرفت.
علیرضا (بهروز) نوایی از اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران که برای شرکت در این تظاهرات در ژنو بود، به زمانه گفت هیاتی که از سوی اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران در تظاهرات شرکت داشت به همراه سایر فعالان اجتماعی ایرانی‌تبار تلاش کردند با فعالیت تبلیغی و افشاگرانه صدای واقعی کارگران ایران را انعکاس دهند و به گوش شرکت‌کنندگان در اجلاس آی ال او برسانند.
بهروز نوایی پس از توضیحاتی درباره فعالیت افشاگرانه و آگاهگرانه درباره وضعیت کارگران ایران از جمله بولتنی اطلاعاتی به زبان انگلیسی و فرانسه به حضور هیات‌های نمایندگی حکومت جمهوری اسلامی اشاره می‌کند.
گفت‌و‌گو با علیرضا (بهروز) نوایی را بشنوید:
HYPERLINK “https://soundcloud.com/radiozamaneh/lcsbrcjktd1i” https://soundcloud.com/radiozamaneh/lcsbrcjktd1i
در کنار این تظاهرات چندین سخنرانی انجام شد. از جمله شارون بارو دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، «آی سی یو تی» به نام ۲۰۷ میلیون عضو این کنفدارسیون سخنرانی کرد، سپس نماینده یک سندیکای سوئیس سخنرانی کرد و در اشاره به تظاهرات و اعتصاب سراسری زنان در ۱۴ ژوئن گفت تظاهرکنندگان شعاری را حمل می‌کردند که بر آن نوشته شده بود «ما زنان قوی هستیم، ما به خود می‌بالیم. ما فمینیست و عصبانی هستیم».
INCLUDEPICTURE “https://www.radiozamaneh.com/u/wp-content/uploads/2019/06/Geneve-171-juni-600×450.jpg” \* MERGEFORMAT
اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران بولتنی حاوی اطلاعات درباره وضعیت کارگران ایران را به زبان‌های فرانسه و انگلیسی توزیع کرد.
سخنران پایانی فیلیپ مارتینز، دبیر کل سندیکای ث ژ ت بود که با اشاره به سرکوب جلیقه زردها در فرانسه ازسخنان امانوئل ماکرون در اجلاس آی ال او انتقاد کرد و در ارتباط با وضعیت کنونی جهان گفت: «این وضعیت باید به سرعت تغییر کند.»
او همچنین خواستار تصویب مقاوله‌نامه‌ای در سازمان جهانی کار برای پایان دادن به نابرابری میان زنان و مردان در تمامی عرصه‌ها شد و افزود در صدد تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه شرکت‌های بین المللی در ارتباط با نقض حقوق کار هستیم. او سخنان خود را با زنده باد همبستگی جهانی پایان داد.