کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه سایر سازمان و نهادها

مصادره اموال، حکم قطعی ومرگ تدریجی علیرضا ثقفی در زندان عادی

 

 

۱۴ سال پیش علیرضا ثقفی پس از بازگشت از اجلاس جهانی کار برای دفاع از حقوق کارگران در چنین روزی  در حالیکه از گلزار خاوران باز می گشت دستگیر شد و بعد از دو سال او را به سه سال حبس محکوم کردند و طبق قوانین ایران بعد از ده سال حکم باطل می شود. اما جرم او نه تنها شرکت در سازمان جهانی کار و بیان وضعیت سخت کارگران است، متاسفانه اعلام کرده اند که رفتن به گلزار خاوران جرم همیشگی است و هیچگاه لغو نمی شود.

 

امروز بعد از گذشت شش ماه از عدم درمان ونگه داشتن علیرضا ثقفی در زندان بسیار غیر بهداشتی که ساس وشپش از در ودیوار آن بالا می روند، قوه قضاییه بار دگر نشان داد که تا چه اندازه در زجرکش کردن زندانی پیش می رود. علیرضا ثقفی در وضعیت جسمی بسیار بدی قرار دارد و برای حرکت کردن نیاز به عصا دارد و قادر نیست بدون کمک عصا راه برود و طی ملاقات اخیر نیز قادر به پایین آمدن از پله ها نبوده و خانواده برای ملاقات بالا رفته اند و امکان یک ملاقات نسبتا راحت را به دلیل شرایط جسمی نداشته است.

در طول شش ماه گذشته بحث بر سر مرخصی درمانی و تجمیع حکم سه سال و یک سال زندان علیرضا ثقفی همچنان در پرونده ای که به عمد بررسی نمی شود، مسکوت مانده است. بر اساس تصمیم دادگاه علیرضا ثقفی باید حکم یکسال خود را در زندان کچویی بگذراند و بعد به زندان اوین منتقل شود.

در یک روند بسیار مشکوک و غیرانسانی خانه ای که وثیقه ایشان بوده علیرغم اینکه در حال حاضر ایشان در زندان برای گذراندن حکم خود بسر می برد و حق هیچ گونه اقدام قانونی برای شکایت ندارد و خانواده اش نیز نمی تواند کاری انجام دهد، خانه وثیقه را به حراج گذاشته اند و حکم زندان او را از یکسال به چهار سال تبدیل کرده اند. در حکومتی که افشا کننده در زندان باشد وفاسد در قدرت انتظاری بیش نیست.

این عمل قوه قضاییه بیش از پیش بر این که قدرتمداران در ایران به هیچ قوانین داخلی وبین المللی پایبند نیستند، صحة می گذارد.

کانون مدافعان حقوق کارگر برای آزادی دبیر نهادش ، نهادی که برگ زرینی دارد در رابطه با دفاع از حقوق کارگران و سازماندهی برای زندگی شرافتمندانه و افشای اختلاس گران، برای آزادی علیرضا ثقفی کوتاهی نخواهد کرد و در ماههای آینده در تمامی کنگره های کنفدراسیون های کارگری به افشای سیاست های ضد کارگری حکومت خواهد پرداخت و از هم طبقه هایش در سراسر جهان می خواهد که برای آزادی تمامی کارگران، معلمان، فعالین سیاسی و مدنی و بازنشستگان دست در دست جنبش کارگری ایران بگذارند که تنها اتحاد سراسری است که می تواند ما از این بحران بگذارند.

 

کانون مدافعان حقوق کارگر

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱