کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

فساد و غارت نجومی یا ورشکستگی سیاسی و اخلاقیِ نظام جمهوری اسلامی

در جریان جنگ جناحی باندهای مافیاییِ درون حکومت اسلامی، بخش  کوچکی از فساد و غارت حاکمان و مدیرانِ اسلامی بروزِ علنی پیدا کرده که نوک کوه یخ چپاول و دزدیِ رایج در حکومت اسلامی است. فساد سه میلیارد دلاری و یا ۹۲ هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها یک نمونه این فساد و غارت عظیم نهادها و افراد دخیل در اداره یک شرکت است.

با علنی شدن این فسادِ میلیارد دلاری، همه مقامات حکومتی که بسیاری از آنها در این فساد شرکت دارند، تلاش می کنند خود را تبرئه و رقبای سیاسی خود را مسئول دانسته و نظام اسلامی را پاک و فساد نجومی را کوچک و ناچیز نشان بدهند.

اواخر هفته گذشته ارائه گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه سپاهان در ده ساله گذشته، توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرد. رقم تخلف صورت گرفته در این شرکتِ بزرگ، بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان اعلام‌ شد که با احتساب نرخ کنونی دلار به رقمی حدود ۳ میلیارد دلار می‌رسیم. نمایندگان مجلس به همراه رئیس و اعضای دولت سیزدهم، تقصیر و قصور این فساد تاریخی را به دوش دولت حسن روحانی انداخته و خود را از هر گونه اتهامی مبرا دانستند.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه در بیانیه‌ای گفته است‌: «توزیع رانت، محصول مصوبات و دستورات مقام‌های تصمیم گیر بوده و این اتفاق برای همه شرکت‌ها رخ داده است.» حمیدرضا عظیمیان افزود: «کمک‌های شرکت فولاد مبارکه در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰، با رضایت کامل سهامداران به دستگاههای مربوطه پرداخت شده و اگر پولی هم به حساب استاندار، امام جمعه و فرمانده سپاه واریز شده برای کمک مومنانه بوده‌ است.» علی خامنه‌ ای هنور درباره این فساد بزرگ اظهار نظری نکرده، اما ۱۱ مهر ۱۳۹۰ در ارتباط با پروندهٔ اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک‌های ایران با بیان این‌که رسانه‌ها «نباید این قضیه را کش دهند» گفت که «عده‌ای می‌خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسئولان سوء استفاده کنند.» پرداخت میلیاردها تومان رشوه به دفاتر ائمه جمعه و ستاد اقامه نماز جمعه، حوزه علمیه و بنیاد غدیر از دیگر موارد پولشویی و انحراف شرکت فولاد مبارکه است. در این میان، تنها برای سرپوش گذاشتن به این تخلفات و جلوگیری از تحقیق و تفحص، بیش از ۲۲ میلیارد تومان پول به صدا و سیما و حدود ۴۱۷ میلیون تومان به برخی از حسابهای توییتری پرداخت شده است. در جنگ قدرتِ باندهای حکومتی، بخشی از فساد و غارتِ نجومیِ حاکمان و مدیران اسلامیِ شرکت مبارکه اصفهان علنی شده که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– تخلف ۵۷هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان در تولید و فروش!

– تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو از طریق فروش مازاد نیاز و زیر قیمت محصولات به این شرکتها و فروش آنها در بازار آزاد توسط این دو خودروسازی.

– تخلف ۲۶هزار میلیارد تومانی در قراردادها!

–تخلف ۷هزار میلیاردی در پروژه‌ کردن بورس! به‌منظور کسب سودهای غیرمتعارف.

– پرداخت حقوق ماهیانه ۶۰میلیونی برای مشاوران خیالی توسط مدیرعامل بازنشسته فولاد مبارکه

– استخدام سفارشی ۲۰۰ بازنشسته در فولاد مبارکه و انتصاب به‌عنوان هیأت‌مدیرهِ شرکت‌های تابعهِ افراد معرفی‌شده از طرف مسئولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس.

– حقوق ۷۷ میلیونی مدیر روابط‌عمومی

-۳ میلیارد تومان حقوق دریافتی مدیرعامل!

  پول‌هایی برای انحراف روند تحقیق و تفحص، هزینه نموده است.

– ۱۷۰ میلیارد تومان خرید کت‌وشلوار، خودرو تا ادکلن برای مدیران دولتی

– عقد قرارداد با اشخاص یا مجموعه‌های وابسته به مقامات سیاسی و وابستگانشان که به‌عنوان نمونه می‌توان همسر واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی، قدرت‌الله نوروزی شهردار سابق اصفهان و… را نام برد.

شرکت خصولتی فولاد مبارکه اصفهان اگر چه به ظاهر خصوصی شده بود اما کارگزاران دولتی در آن نقش برجسته‌ای داشتند: مثل رزم حسینی، وزیر وقت صمت، تا اسحاق جهانگیری و تا واعظی رئیس دفتر روحانی. اگر چه در سایه نظام ولایت فقیه مثل پرونده‌های دیگر، فساد کلان این پرونده نیز ابتدا درگیر جنگ‌ها و کشمکش‌های جناحی و باندی خواهد شد و سپس با استفاده از تاکتیک «کی بود کی بود؟ من نبودم»،  دانه درشت‌های حکومتی از پرونده حذف و چند قربانی ته این پرونده باقی خواهند ماند، اما صرف افشای این کلان فساد در این سطح بیانگر عمق فاجعه‌ای است که تار و پود این حکومت را فرا گرفته است.

حکومت اسلامی که یکی از فاسدترین حکومت‌های موجود در جهان است، نه رسانه و میدیای آزاد دارد که بتوان از فسادهای موجود گزارشاتی تهیه کرد و نه سیستم قضایی مستقلی دارد که بتوان بدون دخالت باندهای حکومتی، فاسدین و مدیران و مسئولان حکومتی را به محاکمه کشید.

با ۹۲ هزار میلیارد تومان که فساد علنی شده یک شرکت است، می توان حقوق معلمان کشور، زندگی بازنشستگان و حقوق‌های به تعویق افتاده کارگران را برای مدتی تامین کرد. با سه میلیارد دلار فساد شرکت مبارکه می توان مدارس کشور را نو و تعمیر کرد، جاده ها را امن نمود، کار و اشتغال ایجاد کرد و آب سالم و کافی برای مردم تامین نمود و یا داروهای مورد نیاز میلیونها مریض را تهیه کرد .

حکومت فاسد و غارتگر اسلامی به کارخانه تولید فساد و فاسدین تبدیل شده است. لازم است این نظام فاسد را بر سر رهبران دزد و شارلاتان آن خراب کرد .