کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه سایر سازمان و نهادها

فراخوان سازمان‌های حقوق بشری برای اعتصاب عمومی “نه به اعدام”

اعدام ها در کوردستان چنان شتاب گرفتە اند و ماشین سرکوب جمهوری اسلامی ایران چنان گستاخانە جوانان این سرزمین را درو می کند گویی طناب دار و زور عریان را برای مجازات دستەجمعی مردم کوردستان و کشتن آزادی و آزادگی و آزادیخواهی و آزادیخواهان ابزار نمودە است. در آخرین مورد، متاسفانه صبح امروز چهار زندانی سیاسی کرد اعدام شدند و حکم اعدام شش نفر دیگر از زندانیان سیاسی و مذهبی کورد در دیوان عالی مورد تائید قرار گرفته و احتمال اجرای احکام آنها در روزهای پیش رو بالقوه است.

ما جمعی از فعالان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، از تمامی اقشار جامعه کردستان می‌خواهیم روز سه‌شنبه هفتە جاری، با پیوستن به یک اعتصاب عمومی و سراسری، اعتراض خود را نسبت به این روند غیرانسانی و ضد حقوق بشری نشان دهند.

هدف از این اعتصاب، نه تنها نشان دادن مخالفت با اعدام‌ بلکه جلب توجه ملی و بین‌المللی به وضعیت نگران‌کننده حقوق بشر در کوردستان و پایان دادن بە اعدام است.

ما از تمامی احزاب سیاسی کردستان، سازمان‌های مدنی، نهادهای حقوق بشری و وجدان های بیدار در سراسر جهان دعوت می‌کنیم تا پشتیبانی خود را از این اعتصاب، اعلام و و فعالانە، صدای مردم کردستان در مبارزه برای عدالت و حقوق انسانی باشند.

٢٩ ژانویە ٢٠٢٤ / ٩ بهمن ١٤٠٢

سازمان جهانی کورد

سازمان حقوق بشر هانا

سازمان حقوق بشر هەنگاو

سازمان حقوق بشر کوردپا

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کورد

کوردستان تریبونال

مرکز حقوق بشر زاگرس