کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
سخن روز

سپاه پاسداران یک نیروی تروریستی است

اینکه سپاه پاسداران یک نیروی تروریستی است، باور عمومی اکثریت ایرانیان داخل و خارج کشور می باشد که روز پنجشنبه ۲۹ دیماه به صورت یک قطعنامه به نشست پارلمان اروپا برده شد. از ۵۴۵ عضو حاضر در جلسه ۳۱۳ پارلمانتار به آن رای مثبت دادند. پارلمان اروپا یک نهاد قانون‌گذاری می باشد و در مسائلی مانند بودجه اتحادیه اروپا یا قراردادهای بازرگانی و تجارت بین‌المللی دارای اختیار می باشد، اما در موضوعات مرتبط با سیاست خارجی و امنیت ملی کشورهای عضو دارای اختیارات قانونی و اجرائی نیست. بنابراین مصوبه مذکور باید به رای همه اعضای شورای وزیران برسد تا قدرت اجرائی پیدا کند. اگر این اتفاق بیافتد سپاه پاسداران در کنار سازمان هائی نظیر القاعده و داعش در لیست سیاه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. در قطعنامه به ضرورت تروریستی خواندن نیروی بسیج، لباس شخصی ها و نیروی قدس، حمایت از انقلاب ایران و مخالفت با قتل های دولتی در زندان ها و در خارج زندان ها نیز اشاره شده است. قبل از اعضای پارلمان اروپا نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در روز ۱۲ ژانویه به صورت یکپارچه به طرحی رای دادند که از کابینه میخواهد سپاه را در لیستِ “سازمان‌‌های تروریستی” بریتانیا بگذارد. در گزارش ها آمده است که وزرای خارجه آلمان و آمریکا ابتدا با قطعنامه مخالفت کرده و سپس تغییر عقیده داده و موافق آن گشته اند. اعضای کابینه بریتانیا، که همه ضرورتا عضو پارلمان می باشند، از همان ابتدا تمایل خود به تروریستی نامیدن سپاه پاسداران را بیان کرده اند. در گزارش ها آمدهد دستگاه حاکمه این کشور قصد دارد رهبری تحقق و پیشبرد تصمیم مذکور در اروپا را به عهده بگیرد.

واقعیت این است که سپاه پاسداران یک سازمان مافیایی است که در داخل و خارج ایران به عملیات تروریستی مشغول است . سپاه در کشتار صدها هزار نفر در ایران، عراق، سوریه، یمن، افغانستان و لبنان شرکت داشته و دارد. اخیراً هم در جنگ علیه مردم اوکراین سپاه پاسداران با روسیه  همکاری تسلیحاتی و بویژه در عرصه ارسال پهبادها  را دارد .

سپاه پاسداران علاوه بر شرکت مستقیم در عملیات تروریستی، با اکثر سازمانهای تروریستی فعال در خاورمیانه و آفریقا از جمله حشد شعبی در عراق، حزب الله در لبنان، جریانات شیعه در سوریه، افغانستان  و یمن همکاری دارد. سپاه پاسداران با شرکت مستقیم در تجارت مواد مخدرو  با کمک مافیای اقتصادی که در کنترل دارد، هزینه آموزش و تجهیزات دیگر گروه‌های تروریستی اسلامی را تامین می کند. بخشی از ترورهای سپاه پاسداران در سطح منطقه و جهان از طریق باندهای فعال در مواد مخدر، صدور اسلحه، قاچاق ارز و مهاجرین صورت می گیرد.

این حقایق، که بر اکثر تام ایرانیان عیان می باشد، فقط بخش کوچکی از جنایات اختاپوس سپاه را بیان میکنند. مصوبه روز ۲۹ دیماه پارلمان اروپا در شرایط حاضر دستاورد مثبتی برای انقلاب ایران می باشد و باید در خدمت تقویت آن به کار گرفته شود. ولی لازم است مردم و نیروهای انقلابی با حفظ استقلال خود در آینده پس از جمهوری اسلامی از هرگونه دخالت دول امپریالیستی در اداره کشور جلوگیری کنند. این فقط از طریق استقرار یک حکومت شوراییِ معطوف به سوسیالیسم ممکن می گردد.