حکم اخراج امیرمحمد سورمه، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با اتهام «اهانت به پرچم جمهوری اسلامی»صادر شد
صدور این حکم در حالی صورت میگیرد که پیش از این نیز برای امیرمحمد کریمی و مهیار افتخاری، دو دانشجوی دانشگاه تهران، با اتهامی مشابه احکام بدوی اخراج صادر شده بود. این پرونده در شرایطی مطرح شده که دانشگاههای کشور طی ماههای اخیر با افزایش پروندههای انضباطی، احضار دانشجویان و صدور احکام تعلیق، محرومیت از تحصیل و اخراج مواجه بودهاند. بهگفته دانشجویان در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه بهشتی و دانشگاه علم و صنعت ایران، بخشی از این روند با اعتراض هایی درباره نحوه رسیدگی و رعایت تشریفات آییننامهای همراه بوده است. گفتنی است در همین راستا، کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شریف نیز پیشتر برای هفت دانشجوی این دانشگاه احکام بدوی اخراج صادر کرده بود.
