تعدادی از شهروندان تهرانی که در پی آسیب دیدن یا تخریب منازلشان در جریان جنگ، بهطور موقت در هتلهای تحت پوشش شهرداری اسکان داده شده بودند، با دستور تخلیه این مراکز مواجه شدهاند.
این شهروندان اعلام کردهاند: که در شرایطی ناچار به ترک محل اسکان خود شدهاند که منازلشان همچنان غیرقابل سکونت است و بخشی از کمکها و تسهیلات وعدهدادهشده نیز هنوز به آنان پرداخت نشده است. در این گزارش به روایت شماری از خانوادههای آسیبدیده اشاره شده که پس از قطع سهمیه غذا و غیرفعال شدن کارتهای ورود به اتاقها، ناچار به ترک هتلها شدهاند. به گفته آنان، برخی خانوادهها به دلیل نداشتن محل اقامت مناسب، شبها را در اطراف هتلها سپری کرده یا به خانههای ناایمن و آسیبدیده بازگشتهاند. شهروندان جنگ زده، خواستار تسریع در اجرای تعهدات حمایتی، پرداخت تسهیلات وعدهدادهشده و تأمین شرایط مناسب برای اسکان پایدار خانوادههای آسیبدیده هستند.
