کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
مطالب رسیده

حملات شیمیایی افراطیون مذهبی به مدارس محکوم است

 

 

کریم امانی

موضوع حملات شیمیائی به مدارس اوایل آذر با خبرهایی از مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه در شهر قم آغاز شد؛ اتفاقاتی که از همان ابتدا نشان از عمدی‌بودن ماجرا داشت و بسیاری آن را یک حمله برنامه‌ریزی‌شده می‌دانستند که جان کودکان در مدارس را نشانه گرفته است. بوهایی شبیه به نارنگی، پرتغال سوخته، اسپند، واکس و تخم‌مرغ یا پرتاب شیء به داخل مدرسه، هر‌کدام از روایت‌های رسمی و غیر‌رسمی این مدت است که ابعاد گسترده این جنایت را آشکار میکند.

سیراین مسمومیت‌ها از شهر قم به شهرهای دیگر از‌جمله اردبیل، بروجرد، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، شاهین‌شهر، کرمانشاه و چندین شهر دیگر و اخیرا مسمومیت به مدرسه دخترانه خیام در فاز ۱۱ پردیس هم رسیده و باعث مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان و انتقال بیش از ۳۵ کودک به بیمارستان شد. طبق گزارش‌ها تا کنون بیش از صدها دانش‌آموز به دلیل این مسمومیت‌های سریالی دچار آسیب شده‌اند که از علائم ثابت در بد‌حالی همه آنها، علائمی مانند سردرد، سرگیجه، سستی بدن، ناتوانی در راه‌رفتن و بی‌حالی است که برخی والدین نیز از ادامه عوارضی مثل سرگیجه و بی‌حالی دانش‌آموزان با گذشت چندین هفته از وقوع حادثه خبر می‌دهند. حتی در ماجرای مسمومیت دبیرستان احمدیه بروجرد گفته بودند قسمت‌هایی از بدنشان در مدرسه فلج شده است. این در حالیست که وزیر بهداشت چند روز پیش اعلام کرده بود مسمومیت‌های ایجاد شده بسیار خفیف بوده و عارضه‌ای برای کسی ایجاد نکرده و فقط چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بی‌حالی و حالت تهوع شده‌اند. طبق روایت‌ها، این مسمومیت‌ها آسیب‌هایی جدی به همراه دارد و چند روز گذشته خبر فوت دختری به‌ نام فاطمه رضایی یکی از دانش‌آموزان قمی بر اثر عوارض مسمومیت منتشر شد، اما به‌سرعت علت فوت تکذیب شد و با فشار مسئولین رژیم بر خانواده‌اش، فوت فاطمه به دلیل بیماری دیگری اعلام شد.

در حالی‌که‌ گره کور مسمومیت‌های سریالی مرموز در مدارس دخترانه در شهرهای مختلف هر روز سفت‌تر می‌شود، به همان نسبت آمار مدارس و دانش‌آموزان مسموم شده هم رو به افزایش است. این اتفاق در حالی می‌افتد که هنوز هیچ مقام مسئولی پاسخ رسمی و صریحی در مورد نحوه مسمومیت‌ها و تکرار آن و همچنین عاملین و آمرین این حمله‌های متحجرانه و تروریستی به مدارس نداده است. با بالاگرفتن حساسیت‌ها در مورد مسمومیت دانش‌آموزان، برخی نمایندگان مجلس و حتی یکی از مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که «این مسمومیت به صورت عمدی و با استفاده از یک ترکیب شیمیایی قابل دسترس رخ داده است. نماینده سروستان در مجلس هم از درگیر شدن ١٠ تا ۱۵ شهر در استانهای مختلف کشور در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان خبر داد. نگرانی‌ها در مورد مسمومیت به حدی است که بسیاری از والدین می‌گویند دیگر حاضر نیستند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

درحالی‌که مسمومیت دانش‌آموزان همچنان رو به گسترش است و هر روز ابعاد تازه‌ای را به خود می گیرد، سرانجام پس از گذشت نزدیک به چهار ماه انکار، تکذیب و آدرس غلط دادن، وزارت بهداشت مسمومیت دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف و دادستان کل، عمدی و سازمان‌یافته بودن این حمله‌ها را تایید کردند. این جنایت قطعاً توسط باندهای سازمانیافته امنیتی، برنامه ریزی و اجرا می شود. تلاش مدیران و حراست مدارس، نیروهای انتظامی، قوه قضائیه و سازمان ها و نهادهای امنیتی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت و تهدیدات مکرر خانواده ها به عدم رسانه‌ای کردن آن، نشانه این واقعیت است.

در جریان خیزش انقلابی اخیر علیه ارتجاع اسلامی، معترضان و بویژه زنان و دختران  به شکلی بی‌سابقە و به درست در شعارهایی خود خامنه‌ای و ولایت فقیەاش را، به دلیل مسئولیت مستقیم او در جنایات حکومتی و وضعیت فاجعه‌بار کنونی کشور، هدف قراردادند. خامنه‌ای از روی استیصال و ترس از اوج گیری شعار زن، زندگی، آزادی، در کمتر از یک هفته، سە بار بە مداحان پناە برد و از آنها خواستار تعمیر و روغن‌کاری ماشین سرکوب جمهوری اسلامی شد و تلویحا از مداحان خواست با برانگیختن احساسات اجزای این ماشین، ( حاميان نظام) تا جایی که می‌توانند در تقویت آن بکوشند. او ضمن اشاره به نقش مداحان در سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸، از آنان خواست جایگاه خود را بشناسند و با نقش آفرینی در به زعم او “مبارزه با طاغوت و ظالم و استکبار و  فساد” در خدمت انقلاب باشند و «استقامت در برابر دشمن یا هجوم در مقابل آن» را فرهنگ‌سازی کنند.

با حاکم شدن گفتمان نظامی-مداح بر نظام سیاسی کشور به فتوای خامنه‌ای زمینه‌ی هرچه بیشتر برای اقدامات گروهای واپس‌گرا در جامعه فراهم شده و این نیروهای افسارگسیخته خود را میدان‌دار اصلی می‌دانند و با امنیت کامل مانور می‌دهند و بصورت آتش به اختیار امنیت و سلامت جسم و روان جامعه را به بازی گرفته و  در صدد انتقام گیری از دختران جوان و تحمیل کردن باورهای واپس‌گرایانه خود برجامعه هستند. عملکرد تروریستی مرتجعین و حمله‌ی شیمایی به مدارس و مسموم کردن دانش‌آموزان تلاش برای بازگشت به عصر جاهلیت است و چنین جنایتی نشان از سبُعیت آمران، عاملان و ذهنیت آنان دارد و این نشانه آخرین تلاش‌های مذبوحانه جنایتکاران تحت امر خامنه‌ای در برابر خواست و اراده مردم آزادیخواه است و به ‌طور قطع شعار زن، زندگی، آزادی چنان اثراتی بر جامعه رو به رشد ایران بر جای گذاشته که این اقدامات متحجرانه و مقاومت از روی استیصال نمی تواند اراده مردمی که عزمشان را برای تغییر و گذر از حاکمیت سیاه رژیم اسلامی جزم کرده‌اند به زانو درآوردند.