کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
مطالب رسیده

ترور اسماعیل هنیه در تهران !

Screenshot 20240731 1346592

ترور اسماعیل هنیه در تهران !
صبح امروز چهارشنبه دهم مرداد 1403 ” هنیه” در تهران و در اقامتگاه ” ویژه ” خود بوسیله یک موشک یا پهپاد توسط اسرائیل کشته شد . اسماعیل هنیه که دیروز در مراسم دست به کار شدن مسعود پزشکیان بعنوان نوهمین رئیس جمهور ایران بعد از کشته شدن مشکوک رئیسی شرکت کرده بود ، اولین رهبر سیاسی خارجی ” جبهه مقاومت ” از طرفداران ایران است که در تهران ترور می شود .
بعد از این ترور خامنه ای ” تهدید به انتقام سخت کرد” . سپاه پاسداران هم ” تهدید با انتقام خونین کرد” . دولت پزشکیان هم 3روز در ایران عزای عمومی اعلام نمود. قتل رهبر سیاسی حماس اگرچه برای اسرائیل موفقیت بزرگ است ، همزمان برای جمهوری اسلامی شکست بزرگتر محسوب می شود. این ترور در قلب تهران و بعنوان ” ام لقرای اسلامی ” شکست سیاسی و امنیتی بزرگی برای دستگاه امنیتی و نظامی حاکمان تهران محسوب خواهد شد و لطمه سنگینی به اعتبار آنان در افکار عمومی و بویژه در میان متحدین جمهوری اسلامی به حساب خواهد آورد.
این ترور، عطش به انتقام را در میان حماس و متحدینش نیز افزایش خواهد داد و جنگ خانمان سوز اسرائیل و حماس و حزب الله و حوثی های یمنی را تشدیدتر خواهد کرد . با آنجام این ترور در تهران، جمهوری اسلامی چه با عکس العمل نظامی در مقابل اسرائیل که به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است و چه با سکوت و اکتفا به تهدید توخالی ، در موقعیت بسیار دشوار قرار خواهد گرفت .
این ترور ، آتش جنگ اسرائیل و گروه های اسلامی وابسته به ایران و جمهوری اسلامی را به نقطه حساس تری از قبل خواهد برد و بشکه باروت در حال انفجار خاورمیانه را به سوی انفجار بیشتر سوق خواهد داد . مسعود پزشکیان هم ریاست جمهوری خود را در خدمت به مولایش خامنه ای با روز خوشی آغاز نخواهد کرد.
عواقب این ترور و کشتن ها هرچه باشد ، قربانیان آن در حال و آینده ، بیشتر از هر حاکم و قدرت مدار و گروه ها و دولت های جنگ طلب ، توده های محروم و زجرکشیده در خاورمیانه و کل منطقه خواهند بود .

حسن رحمان پناه
2024/7/31