جمعی از رانندگان کامیون معدن زغالسنگ طزره، وابسته به شرکت زغالسنگ البرز شرقی، از روز ۳۰ خرداد در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست به اعتصاب زدهاند؛
به گفته معترضان، این اعتصاب باعث توقف کامل فرآیند انتقال زغالسنگ شده و فعالیت بخش حملونقل معدن را با اختلال جدی مواجه کرده است. رانندگان، بحران مالی و کمبود نقدینگی در شرکت البرز شرقی را عامل اصلی تأخیر در پرداخت مطالبات خود عنوان میکنند. همچنین، پرداخت دستمزد رانندگان سرویسهای کارگری و بخشی از کارگران معدن نیز با تأخیرهای طولانی همراه شده است. به گفته معترضان، میزان مطالبات معوقه هر راننده کامیون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در ماه برآورد میشود و تا زمان رسیدگی به خواستهها، اعتصاب ادامه خواهد داشت.
