کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار جهان

تبادل آتش شدید بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان

روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه،نیروی هوایی اسرائیل چندین نقطه در جنوب لبنان را بمباران کرد و حزب‌الله لبنان گفت با پهپادهای حامل مواد منفجره و موشک‌های قوی به اهدافی در خاک اسرائیل حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها یکی از شدیدترین موارد تبادل آتش بین دو طرف، طی هشت ماه گذشته بوده است. بر اساس این گزارش، مقام‌های پلیس لبنان گفتند دست کم سه نفر بر اثر حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع لبنانی خبر داد این حملات ۵ کشته برجا گذاشته است. دور جدید درگیری‌ها بین دو طرف که از مهر ماه آغاز شد، همزمان با جنگ در نوار غزه ادامه داشته و ده‌ها نفر در دو سوی مرز را آواره و نگرانی از شروع یک جنگ تمام‌عیار بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، را افزایش داده است. گفتنی است از زمان شروع درگیری‌های دو طرف حدود ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای مرزی اسرائیل ناگزیر شده‌اند منطقه را ترک کنند، درمناطق جنوبی لبنان نیز حدود ۹۰ هزار نفر تحت تاثیر حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

در خبری دیگر آمده است جنگنده‌های اسرائیلی منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. به گفته مقامات بیمارستانی در پی این حمله دستکم 4 تن کشته و 16 نفر دیگر مجروح شده اند.