کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه سایر سازمان و نهادها

بوکان؛ اطلاعیه در راستای محکومیت کشتار جمعی مردم بی‌دفاع فلسطین و اسرائیل

مردم اگاه و آزادیخواه

همانگونه که شاهد هستید، سیاست‌های ارتجاعی، ضد بشری و قدرت‌طلبانه رژیم‌های مرتجع و جنایتکار و گروه‌های نیابتی داعشی و حامیانشان در نقاط مختلف منطقه به بهانه‌های نژادی، مذهبی و قومیتی برای تحقق بخشیدن به اهداف ننگین و جاه‌طلبانه و جنایتکارانه خود، هر روز جنایتی تازه می‌افرینند.

مردم بی گناه و بی‌دفاعی که قربانی این سیاست‌ها و جنگ وحشیانه و ویرانگر این جنایتکاران هستند، نه تنها خواهان و حامی این رژیم‌ها و گروه‌های ارتجاعی و داعشی آنان نیستند بلکه در واقع خسته و بیزار و متنفر از افکار پلید و باورهای متعفن آنانند. اما با توجه به ماهیت رژیم‌های دیکتاتور و اعمال جنایتکارانه آنان و با در دست داشتن قدرت و ساز و کار نظامی و جنگی و چراغ سبز حاکمان و حافظان سرمایه‌داری برای انجام جنایت با توسل به زور و سلاح، قتل و کشتار، اعدام، شکنجه، زندان، تزریق مواد سمی به بدن یا مواد خوراکی و مسموم کردن عامدانه انسان‌های آزادیخواه و حق‌طلب و ربودن و سر به نیست کردن آنان، چند روزی را به عمر ننگین خود می‌افزایند و جامعه را در چنگال خود و سیاست و باورهای غیر انسانی و ضد بشری خود اسیرکردەاند.

با گذشت روزها از حمله وحشیانه و موشک‌باران گروه اجیر شده داعشی حماس از هوا و زمین بر سر مردم بی‌دفاع اسرائیل و قتلعام افراد مدنی اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان و مردان و به اسارت درآوردن آنان و بی‌حرمتی و تعرض جنسی و بریدن سر آنها و غیره….. به سابقه جنایات آنان آضافه گردید.

به دنبال این حمله وحشیانه، دولت جنایتکار و  نژادپرست اسرائیل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه دست به حملات هوایی و بمباران مکان‌های عمومی چون بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌های آوارگان و جان و مال مردم غزه زده و با ریختن خون مردم و کودکان بی‌گناه غزه، و همچنین قطع آب و برق و مواد خوراکی و ویران کردن مکان‌های مسکونی، مردم غزه را در آستانه یک بحران و فاجعه انسانی قرار داده و سایه‌ی شوم جنگ ویرانگر و فراگیری را بر منطقه گسترانیده است.

عواقب و آثار این جنایت‌ها به دلیل اختلافات مذهبی، باورهای واهی، عوام‌فریبانه، مردود، منفور و همچنین سیاست‌های نژادپرستانه در طی چند دهه‌ی اخیر لاینحل مانده و هر لحظه جنایت تازەای می‌آفریند و بهای سنگین این جنگ و سیاست‌های خانمانسوز را مردم بی‌دفاع و زحمتکش فلسطین و اسرائیل باید بپردازند. تنها راه نجات از این معضل تاریخی، ایجاد اتحاد و همبستگی میان مردمان ‌ستمدیده و زحمتکش فلسطین و اسرائیل و رهایی از زیر سلطه دولت مذهبی و نژادپرست اسرائیل و گروه‌های ارتجاعی، نامشروع و رژیم‌های حامی و پشتیبان آنها، تشکیل حکومت مردمی و هم‌زیستی مسالمت‌آميز در کنا همدیگر است.

ما جمعی از فعالین سیاسی، کارگری، اساتید، معلمان، پزشکان و پرستاران، اصناف و بازاریان، کشاورزان و عموم مردم بوکان، ضمن محکوم کردن این جنگ، خواهان پایان دادن هرچه سریعتر و  بدون قیدوشرط به کشتار و جنایات قرون وسطائی و کناره‌گیری طرفین درگیر از قدرت و محاکمه آمران و عاملان این جنایت هولناک در دادگاه‌های بین المللی هستیم.

نه به جنگ، نه به اعدام،  نه به زندانی سیاسی، نه به تبعیض

زنده باد آزادی.

زنده باد سوسیالیزم.

نابود باد سیستم سرمایداری

مرگ بر جمهوری اسلامی

21 مهرماه 1402 برابر با 13 اکتبر 2023