کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

اطلاعیە دبیرخانە کومەلە دربارە جان باختن رفیق عبدالە دادایی نژاد

photo 2021 09 07 09 59 07 e1630998696528

با تأسف فراوان بە اطلاع میرسانیم امروز دوشنبە پانزدهم شهریورماە، ساعت حوالی ٧ بامداد رفیق عبدالە دادایی نژاد عضو حزب کمونیست ایران و یکی از کادرهای کومەلە هنگامیکە برای انجام وظایف تشکیلاتی عازم محل کار بود ، با حملە قلبی روبرو شد و برای همیشە ما را ترک کرد. خبر جان باختن رفیق عبدالە غم و اندوە فراوانی را در میان دوستان و آشنایان و رفقای همرزمش در صفوف کومەلە و حزب کمونیست ایران فراهم کرد .
رفیق عبدالە در سال ١٣٣٠شمسی در یک خانوادە زحمتکش در شهر سنندج بدنیا آمد. مشکلات مالی خانوادە او را از ادامە تحصیل باز داشت و روانە بازار کار کرد. ادامە زندگی و کار پر مشقت در شرکت های ساختمانی و رانندگی در شرکت های مختلف برای کمک بە امرار معاش خانوادە چهرە ناعادلانە بودن خود را خیلی زود بە او نشان داد ، اما قبول مسئولیت او را در جنگ با نابرابری ها موجود آبدیدە کرد. درسال ١٣٥٦ شمسی با رفیق مهری دادایی نژاد( یادش گرامی باد) ازداوج کرد و این پیوند صمیمانە و همراە شدن رفیق مهری درپیشبرد مسئولیت ها تأثیر بسزایی در ادامە زندگی رفیق عبدالە داشت.
با شروع اعتراضات و مبارزات سراسری علیە حکومت پهلوی در سال ٥٧ ، رفیق عبدالە و یار وفادارش رفیق مهری، بە این اعتراضات و مبارزات پیوستند و از طریق مختلف و بە شیوەهای گوناگون بیشتر وقت خود را صرف گسترش این مبارزات برای برچیدن نابرابی ها ی موجود کردند و خیلی زود با کومەلە ارتباط برقرار کردند و فعالیت خود را اینبار بصورت تشکیلاتی ادامە دادند. رفیق عبدالە در سال ٥٩ از سوی دستگاه های سرکوب رژیم اسلامی کە تداوم نابرای ها و بی عدالتی ها را در سرکوب انقلاب و قیام مردم تدارک میدید ، شناسایی و دستگیر شد و روانە زندان گردید. پس از آزادی از زندان از آنجاکە ماندن و امکان ادامە فعالیت در شهر ممکن نبود ، بە این منظور همراە رفیق مهری بە صف پیشمرگان کومەلە پیوستند.
با پیوستن بە صف پیشمرگان کومەلە هر دو تلاش خود را در عرصە های مختلف فعالیت کومەلە با دلسوزی و پشتکار ادامە دادند و خیلی زود مسئولیت های مختلف از جملە ارتباط با پناهندگان سیاسی در کردستان عراق بر عهدە گرفتند. رفیق عبدالە در نتیجە کار و فعالیت و پیشبرد وظایف حزبی بە سیمایی آشنا ، صمیمی در میان صفوف کومەلە تبدیل شد. جدا از مسئولیت های تشکیلاتی، تلاش برای ارتباط گستردە در محل کار و زندگی، او و رفیق مهری را بە چهرە آشنا و قابل اعتماد در میان شمار زیادی از دوستان و آشنایان تبدیل کرد.
بدون شک جان باختن رفیق عبدالە ضایعە بزرگی برای پیشمرگان کومەلە و شمار زیادی از دوستان و آشنایان او همچنین فرزندان دلبند ایشان خواهد بود. ما این ضا یعە را صمیمانە بەعزیزان، لیلا، کژال ، آرام و رزگار همچنین خواهران و برادران و دیگر اقوام آشنایان رفیق عبدالە تسلیت میگوئیم و خود را عمیقا در غم و اندە آنان شریک میدانیم . رفیق عبدالە یادگاری های شیرینی از صمیمت و دلسوزی و فداکاری از خود برای ما بە جا گذاشت، ما همرزمان و همسنگران رفیق عبدالە این یادگاری ها را راهنمای فعالیت خود خواهیم کرد و راهش را تداوم خواهیم داد.
گرامی باد یاد رفیق عبدالە دادیی نژاد و همە جان باختگان راە آزادی و سوسیالیسم
دبیرخانە کمیتە مرکزی کومەلە
(سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
١٥ شهریور ١٤٠٠
٦ سپتامبر ٢٠٢١