کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار ایران

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له در حمایت از اعتصاب عمومی مردم شهر بانه

2017-09-05 | ۱۳۹۶-۰۶-۱۴

روز دوشنبه 13 شهریور ماه دو کولبر زحمتکش به نام های “حیدر فرجی” 21 ساله و “قادر سهرابی” 45 ساله بر اثر تیراندازی مستقیم ماموران مرزی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

به دنبال این جنایت آشکار، موجی از تنفر و انزجار، شهر بانه و اطراف آن را فراگرفت. در واکنش به این اعمال ضد انسانی رژیم، امروز سه شنبه 14 شهریور ماه مردم معترض بانه، شهر را به حالت تعطیل در آورده و ضمن اعتصاب عمومی در تجمعات اعتراضی خود از جمله در مقابل فرمانداری این شهر خواستار پایان دادن به کشتار کولبران، محاکمه آمرین و عاملین این جنایت شدند.

این اولین بار نیست که شاهد کشتار روزانه کولبران و مردم زحمتکش نوار مرزی که به دلیل بیکاری و شرایط سخت زندگی به “شغل” سخت و طاقت فرسای کولبری روی آورده اند، هستیم. جنایات کشتار روزانه کولبران ضروری است که پاسخ مناسب و شایسته خود را از جانب مردم کردستان علیه جمهوری اسلامی، که عامل تحمیل چنین شرایط سختی از زندگی بر اکثریت مردم کارگر و زحمتکش است، دریافت نماید.

پایان دادن به جنایاتی که نیروهای رژیم ، بنا به دستور مقامات بالای جمهوری اسلامی، روزانه در مرزهای کردستان نسبت به زحمتکشان کولبر مرتکب می شوند، جز با حمایت و پشتیبانی عاجل مردم کردستان ممکن نیست. کومه له از اعتراضات جاری مردم بانه پشتیبانی می کند و از همه مردم مبارز و آزادیخواه کردستان می خواهد که به پشتیبانی از مردم بانه و حمایت از زحمتکشان کولبر بر خیزند و جنایات جمهوری اسلامی را در مرزها محکوم کنند. ضروری است که همه نیروهای چپ، تشکل های کارگری و جریانهای سیاسی مخالف رژیم، صدای اعتراض مردم بانه را رساتر نموده و از طرق مختلف جنایات رژیم جمهوری اسلامی را محکوم و رسوا نمایند.

کومه له با خانواده های عزیر دو کولبر جانباخته عمیقا ابراز همدردی می کند و همصدا با آنان و همه مردم مبارز کردستان خواهان پایان دادن به جنایت جمهوری اسلامی علیه کولبران و کاسبکاران زحمتکش مرزی است.

کومه له ـ سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
14/6/1396