کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه سایر سازمان و نهادها

اطلاعیه “ صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز “ درباره فسادهای گسترده در مافیای فولاد

همکاران ارجمند و گرامی

همانطور که مطلعید در روزهای گذشته گزارش تکان دهنده هیات تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه منتشر شد.

مجموع تخلفات صورت گرفته که رقمی بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد تومان بود، جامعه فلاکت زده و غرق در گرداب فقر و نداری و تنگدستی را در بهت و حیرت فرو برد.

در حالی که بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور به زیر خط فقر مطلق رانده شده اند و وامانده از تامین احتیاجات اولیه خود هستند یک قلم از هزاران بلکه صدها هزار فساد در کشور افشا شده که سایر فسادها و اختلاس های گذشته در برابر آن را فقط یک سوء تفاهم می توان دانست.

قصد ما پرداختن به ابعاد این فساد عظیم نیست بلکه تلاش مان این است که آن چه را در طی دست کم هفت سال گذشته فریاد زدیم و گفتیم که مافیای فولادی که بخشی از آن در اصفهان و فولاد مبارکه لانه داشته و دارد چطور و چگونه گروه ملی را از یک تولید کننده بی نظیر به یک ورشکسته کم نظیر بدل ساخته است را یادآوری کنیم. موضوعی که حتی در گزارش تخلفات فولاد مبارکه هم به روشنی بدان اشاره شده که چگونه با ایجاد شرکت ها و موسسات تودرتو و وجود شبکه ای از سهام های متقابل، اقماری، گردشی و آشوبی و نیز مداخلات گسترده در بورس کالا، دخالت در سهمیه بندی تولید و قیمت گذاری محصولات، بستر آسانی برای پولشویی،فساد و رانت را براه انداخته و از این رهگذر شرکت های فولادی دیگر را زمینگیر ساخته است.

به همین دلیل قصد داریم سلسله مطالبی در این باره منتشر کرده و نشان دهیم حلقه اصفهانی مافیای فولاد تا چه اندازه در گروه ملی رخنه و نفوذ دارد و شباهت هایی از تخلفات فولاد مبارکه اصفهان و گروه ملی را برشمریم.

برای پرداختن به این مسئله از آخرین ارتباطات، تحولات و انتصابات در گروه ملی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت، روز شنبه ۵ شهریورماه طی جلسه ای در دفتر تهران شخصی بنام (کیکاووس ندایی) به عضویت هیات مدیره گروه ملی در می آید و تصاویر منتشره نشان می دهد (نادر جعفر یوسفی) هم در جلسه حضور داشته است.

قبل تر و در مطلبی از ارتباطات یوسفی با مدیرانی از فولاد مبارکه که اتفاقا اسامی آنها جزو متخلفان اخیر معرفی شده گفته بودیم اما اکنون سوال اینجاست چرا کانال روابط عمومی اصرار دارد عضو تازه هیات مدیره (کیکاووس ندایی ) را نماینده سازمان اموال تملیکی معرفی کند؟ مگر نه این که مدعی این هستید که شرکت در تملک بانک ملی قرار دارد پس نقش سازمان اموال تملیکی در این میان چیست؟ آیا این تغییر و تحولات نشان از آن دارد که گروه ملی قرار است در آینده ای نه چندان دور به تملک گروه، باند و یا نهادی نظامی درآید که اتفاقا این روزها اعضای آن نهاد نظامی و امنیتی هر روز در شرکت حضور دارند و با علی محمدی در جلسات در بسته هستند؟

این را بعد تر و در ادامه سلسله مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اما عضو تازه نفس هیات مدیره و آماده برای چپاول بیشتر کیست؟

کیکاووس ندایی نه نماینده سازمان اموال تملیکی بلکه معاونت منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان است که زمانی نه چندان دور از پادوهای ( فرزاد ارزانی ) در فولاد مبارکه بود که هر جا ارزانی به عضویت هیات مدیره درآمده ( ۹ شرکت از زیر مجموعه های فولاد مبارکه ) ندایی هم در رکاب این عضو پشت پرده مافیای فولاد بوده که اتفاقا در گزارش هیات تحقیق به تخلفات ارزانی هم اشاره شده است.

نکته مهم این ماجرا اینجاست که ندایی از جایی آمده و عضو هیات مدیره گروه ملی شده که آنجا هم متعلق به فولاد مبارکه است.

یعنی فولاد هرمزگان که ۹۵/۲۱ درصد از سهام آن به فولاد مبارکه اصفهان تعلق دارد.

این مافیا آن چنان قدرتمند است که علیرغم افشای گوشه ای از فساد و جنایاتش همچنان در حال مهره چینی در شرکت های فولادی علی الخصوص گروه ملی است تا مبادا خارج از مطامع و منافع مافیای فولاد در این شرکت ها تصمیم گیری و عمل شود و چه بسا با استفاده از همین قدرت روزهای آینده حتی نتیجه گزارش تفحص از فولاد مبارکه انکار و پس گرفته تا قضیه کش داده نشود.

این سلسله مطالب را به قصد آگاهی و روشنگری ادامه خواهیم داد.

در یادداشت بعدی به نفوذ شرکت ( ایریسا ) و شرکت مهندسی ( کسرا ) در گروه ملی خواهیم پرداخت که هر دو از شرکت های وابسته به فولاد مبارکه اصفهان هستند.

اولی تمامی سیستم های اطلاعاتی گروه ملی از قبیل تولید، خرید، فروش، توزین و خروج محصول را در کنترل خود دارد و دومی در قالب سامانه حضور و غیاب حراست و سامانه تغذیه که بطرز مشکوکی نصب اپلیکیشن ( کسرا فود ) بر روی گوشی های تلفن همراهمان تبلیغ می شود! کلیه تردد ها و آمار پرسنل را کنترل می نماید.

منتظر مطالب بعدی باشید و این نوشته را برای آگاهی بیشتر بین همکاران پخش و منتشر نمایید.