کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار ایران

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران

اعتراض‌های گسترده در ایران در پی قتل مهسا امینی در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد و اعتراض‌هایی در بازار تهران و نیز در شهر اراک شکل گرفته است. دانشجویان در تبریز هم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس تصاویر رسیده، معترضان در اراک شعار می‌دهند: «می‌کشم می‌کشم، هر آن‌که خواهرم کشت.» همچنین ظهر روز سه‌شنبه اعتراض‌هایی نیز در بازار تهران انجام شد. معترضان با سردادن شعارهای اعتراضی به حاکمیت رژیم زن ستیز اسلامی  اعتراض کردند.

تصاویر رسیده  نشان می‌دهند تجمعاتی در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور در دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و بهشتی تهران شکل گرفته است. در این تصاویر از اعتراض‌های دانشگاه علم و صنعت، شعارهای «مرگ بر ماشین گشت کشتار» دانشجویان معترض به گوش می‌رسد.

در دانشگاه تهران هم، دانشجویان معترض شعار «آهای آهای نشسته‌ها، مهسای بعدی از شماست» » سر دادند.

همچنین تصاویری از دومین روز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این تصاویر به آتش کشیدن روسری به دست دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران را نمایش می‌دهند.

علاوه بر تهران، دانشجویان دانشگاه‌های دیگر شهرهای ایران نیز به تجمعات اعتراضی پیوسته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده، دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان هم با شعارهای «نه روسری نه توسری، آزادی و برابری»، «استقلال، آزادی، حجاب اختیاری» و «مرگ بر دیکتاتور» روز سه‌شنبه دست به تجمع اعتراضی زدند.

تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند دانشجویان دانشگاه‌های تبریز و علوم پزشکی این شهر، روز سه‌شنبه تجمعی اعتراضی در این دانشگاه شکل داده‌اند. معترضان در دانشگاه تبریز شعارهای «فرق و فساد و بیداد، ننگ بر این استبداد» و «از کردستان تا تبریز صبر ما شده لبریز» سر دادند.

فیلم منتشر شده از دانشگاه خوارزمی کرج نیز دانشجویانی را نشان می‌دهد که روز سه‌شنبه در اعتراض به قتل مهسا امینی پلاکارد در دست گرفته و شعارهای اعتراضی همچون «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند. تعدادی از دانشجویان این دانشگاه عکس علی خامنه‌ای را زیر پا لگد کردند.

همچنین بر اساس خبرهای رسیده، تجمع دانشجویان دانشگاه یزد نیز در همراهی با اعتراض‌های عمومی شکل گرفته است. آنان با شعار «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «بیکاری، بیماری، حجاب زن اجباری» با اعتراض‌ها به قتل مهسا امینی همراه شدند.

اعتراضات تهران اما از صبح دوشنبه با اعتراضات دانشجویی آغاز شد و بعدازظهر، تجمع و تظاهرات معترضان به خیابان‌ها کشیده شد. بسیاری از شهروندان از جمله زنان بدون حجاب با تظاهرات همراه شدند و علیه جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای شعار دادند.

هزاران معترض در خیابان حجاب در مرکز تهران تجمع کردند و سپس تجمعات به دیگر نقاط شهر به ویژه بلوار کشاورز، میدان ولیعصر و فلکه صادقیه نیز کشیده شد.

علاوه بر تهران و کردستان، در دیگر استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور همچون تبریز، قم زنجان، اراک، همدان، قزوین مشهد، اصفهان، خرم آباد، مشهد و رشت نیز اعتراض‌های خیابانی شکل گرفتند. اظهارنظر پلیس و سایر مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر «ناگهانی» خواندن مرگ مهسا و به کما رفتن او بر اثر «عارضه قلبی سر کلاس آموزشی» و انتشار تصاویر تقطیع‌ شده دوربین‌های مداربسته پلیس، بر آتش خشم شهروندان دامن زده است..