کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

آزادی فعالان کارگری مبارز رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی بر جنبش انقلابی مردم ایران فرخنده باد!

Picsart 24 09 02 21 58 00 416

اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران و سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

«سندیکای کارگران شرکت واحد» روز یکشنبه 11 شهریور با انتشار اطلاعیه ای از آزادی حسن سعیدی و رضا شهابی از اعضای برجسته سندیکای کارگران شرکت واحد و کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و فعال کارگری از زندان خبرداد. سفر ذوج فعال سندیکائی فرانسوی، “سیسیل کوهلر” و همسرش “ژاک پاری” به ایران و ارتباط آن ها با فعالان سندیکائی داخل کشور، بهانه این پرونده سازی نخ نمای دستگاه های امنیتی رژیم جمهوری اسلامی برای دستگیری و مجازات های سنگین این فعالان سندیکائی بود. رضا شهابی چند ماه پس از دستگیری در آبان 1401 ، طی یک نامه سرگشاده، پرونده سازی رسوای نهادهای امنیتی و دروغ پردازی صدا و سیما علیه خود و یارانش را افشاء و محکوم کرده بود.

مقاومت این فعالان سندیکائی در زندان نیز فصل درخشانی از روحیه انقلابی و جسارت مبارزاتی آن ها را نشان میدهد. رضا شهابی از بدو ورود خود به زندان با امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان، که خود نوعی مجازارت زندانی به شمار می رود، مقاومت خود در مقابل زورگوئی زندان بانان رژیم را آغاز کرد. او سپس درموارد متعدد و مهم سیاسی از طریق بیانیه ها و اطلاعیه های فردی و جمعی (همراه با زندانیان سیاسی دیگر) ، مبارزه خود در دفاع از آزادی، دمکراسی و احقاق حقوق بینادین طبقه کارگر و رهائی مردم ایران از اسارت استبداد حاکم ایران را ادامه داد. رضا شهابی و حسن سعیدی بدلیل مقاومت های جانانه شان تا لحظه آزادی از زندان اوین، از بسیاری از حقوق زندانیان سیاسی از جمله حق دریافت مراقبت های پزشکی و مرخصی و… محروم بوده اند.

کیوان مهتدی، فعال حقوق کارگران و کودکان کار و همسر و هم رزمش آنیشا اسدالهی فعال پرکار جنبش کارگری و زنان که در ۱۹اردیبهشت 1401 دستگیر شدند، نیزاز چهره های سرشناس جنبش کارگری می باشند. آن ها نیز به سهم خود از لحظه ورود به زندان به طور بی وقفه مقاومت و مبارزه شان را ادامه داده اند. آنیشااسدالهی همچنان در حال گذراندن محکومیت سنگین خود در بند سیاسی زنان زندان اوین و یکی از فعالانی است که در اعتراضات قهرمانانه این بند که فصل درخشانی در تاریخ مقاومت در زندان های جمهوری اسلامی را ثبت کرده است، شرکت فعال دارد.

ما آزادی رضا شهابی، حسن سعید ی و کیوان مهتدی از زندان رژیم جمهوری اسلامی را به خانواده، دوستان و همرزمان آن ها در سندیکای کارگران شرکت واحد صمیمانه شادباش می گوئیم. به امید روزی کە بە همت اعتراضات تودەای و انقلابی، درب زندان های استبداد رژیم جمهوری اسلامی درهم شکستە و کلیه زندانیان سیاسی با دسته گل هائی که مردم آزاده ایران برگردن آن ها می آویزند، بر دوش قیام کنندگان، با افتخار و سربلندی به جمع گرم خانوادەها و یارانشان به پیوندند. هر چند چنین روزی دیرنیست، دور نیست، باید که برای آزادی همه زندانیان سیاسی، بدون وقفه و شبانه روزی، کارزارهای مستمر و خستگی ناپذیرمان را ادامه دهیم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

دوشنبه ۱۲شهريور ۱۴۰۳ برابر با ۲ سپت

امبر ۲۰۲۴