کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار ایران

صدور کیفرخواست پرونده هشت متهم اهل ایذه

صدور کیفرخواست پرونده هشت متهم اهل ایذه1

کیفرخواست پرونده بهمن بهمنی، محسن احمدپور، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری، شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه که با اتهاماتی از قبیل “محاربه” و افساد فی الارض” مواجه هستند، صادر و پرونده آنها به شعبه چهارم دادگاه رژیم در اهواز ارجاع شد.

به گزارش منتشر شده، چندی پیش بهمن بهمنی، محسن احمدپور، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در پرونده ای مشترک بابت اتهاماتی از قبیل “محاربه، افساد فی الارض و عضویت در احزاب های مخالف رژیم” توسط یکی از شعب بازپرسی دادسرای ایذه تفهیم اتهام شدند. پرونده این افراد پس از صدور کیفرخواست به تازگی به شعبه چهارم دادگاه رژیم در اهواز ارجاع داده شده است.” گفتنی است تمامی این افراد هم اکنون در زندان شیبان اهواز بسر می برند. طرح اتهاماتی همچون “محاربه و افساد فی الارض” میتواند به صدور حکم اعدام برای متهمان منجر شود.

اعتراض هواداران محیط زیست در روز زمین در لندن

هزاران نفر روز شنبه ۲ اردیبهشت ماه، در لندن، پایتخت بریتانیا در اعتراض به «انفعال» دولت این کشور در برابر تغییرات آب و هوایی و دفاع از محیط زیست تظاهرات کردند.

این تظاهرات به دعوت گروه «شورش علیه انقراض» که جنبشی در دفاع از محیط زیست محسوب می‌شود برگزار شد. ده‌ها سازمان و گروه دیگر نیز از فراخوان «شورش علیه انقراض» حمایت کرده بودند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که همزمان با «روز زمین» برگزار شد در پایان این رویداد در سکوت بر روی زمین دراز کشیدند. قرار است اعتراض‌ها به عملکرد دولت بریتانیا در زمینه حفاظت از محیط زیست روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ادامه پیدا کند.