کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اطلاعیه و بیانیه های حزبی

اطلاعیه درباره نشست مشترک حزب کمونیست کارگری ایران و حزب کمونیست ایران

photo 2024 02 03 12 48 36

بدینوسیله به اطلاع می رساند که روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، برابر با اول فوریه ۲۰۲۴، نشست مشترکی بین رهبری حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری ایران برگزار شد.

دستور جلسه این نشست عبارت بود از ارزیابی اوضاع سیاسی کنونی در ایران و تنظیم همکاری‌ها و مناسبات دو جریان.

در زمینه اوضاع سیاسی هر دو طرف بر این واقعیت تاکید داشتند که جامعه ایران و رژیم حاکم بر آن هر دو در موقعیت خطیری قرار گرفته‌اند. حکومت اسلامی ایران هرچه بیشتر در گرداب ابر بحران‌های بی‌سابقه‌ای فرو رفتە است. جامعه امید خود به اصلاح و تغییر رژیم از درون را مدت‌هاست از دست داده است و خیزش انقلابی ژینا مبارزە مردم آزادیخواه برای سرنگونی رژیم اسلامی و ایجاد تغییرات در ساختار اجتماعی را به سطح جدیدی رساندە است. در بطن این شرایط حساس و متحول، مبارزات مردم آزادیخواه منجر به شکل‌گیری جنبش‌های اجتماعی با خواست‌ها و مطالبات پیشرو و ماهیتا چپ شدە است. هر دو طرف تاکید کردند باید به استقبال این شرایط رفت و برای شکل دادن به یک بدیل حکومتی چپ در جامعه  و در روند انقلاب علیه جمهوری اسلامی  به این نیروی اجتماعی متکی شد.

در زمینه تنظیم مناسبات و همکاری‌ها هر دو طرف، ضمن ارزیابی مثبت از همکاری‌های تا کنونی، بر اهمیت گسترش و ارتقاء فعالیت‌های مشترک به منظور تقویت جنبش‌های پیشرو و رادیکال، از جمله جنبش جاری علیه اعدام،  تاکید کردند.

هر دو طرف توافق کردند که این نشست‌ها به منظور تبادل نظر و همکاری‌های بیشتر ادامه پیدا کند. همچنین قرار شد برای توضیح مضمون بحث‌ها و تشریح دیدگاه‌های هر دو حزب در موارد فوق در آینده نزدیک یک میزگرد تلویزیونی برگزار گردد.

کمیته رهبری حزب کمونیست ایران

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ بهمن  ۱۴۰۲

١ فوریه  ۲۰۲۴