کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
اخبار ایران

ادامه خیزش سراسری مردم شهرهای مختلف

ادامه خیزش سراسری مردم شهرهای مختلف

خیزش سراسری ایرانیان در شنبه‌ 30 مهر ماه نیز ادامه یافت و معترضان در شهرهای مختلف ایران از تهران و شیراز تا دزفول و بندرلنگه به خیابان‌ها آمدند و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

ویدئوهای رسیده از تهران نشان می‌دهد که شامگاه شنبه ۳۰ مهرماه، زنان در خیابانهای شریعتی، کاشانی، ولیعصر و منطقه تهرانپارس تهران روسری‌ها را از سر برداشته و دور سر می‌چرخانند. در محله‌های آریاشهر و ستارخان نیز معترضان تظاهرات برگزار کرده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. همچنین ورودی یک پایگاه پلیس در تهرانپارس با کوکتل‌ مولوتف آتش گرفت. در شماری دیگر از محلات تهران نیز مردم از پنجره خانه‌های خود شعار علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

در شیراز، شهروندان در برخی خیابان‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده و رانندگان نیز بوق ممتد خودروهای خود را به صدا در آوردند. در شهرهای اراک و اردکان نیز معترضان به خیابان آمده و شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند. معترضان در دزفول شعارهایی از جمله «می‌کشم می‌کشم هر آنکه خواهرم کشت» و «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور» سر دادند. درسنندج نیز معترضان در شهرک بهاران با روشن کردن آتش یکی از خیابان‌های این شهرک را بستند. در مهاباد، مردم در نقاط مختلف تجمع‌های اعتراضی تشکیل داده و با روشن کردن آتش خیابان‌ها را مسدود کردند. ویدیو‌های رسیده همچنین حاکی از تجمعات شبانه در بندرلنگه و بندر کنگ بود. گروهی از معترضان در بندر کنگ استان هرمزگان شامگاه شنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی به خیابان آمدند و علیه علی خامنه‌ای شعار سر دادند.